شاخصه خبرنگار متعهد، مومن و انقلابی، همدلی و هم افزایی و اجتماع قلوب است

خبرنگار متعهد، مومن انقلابی همدلی و هم افزایی و اجتماع قلوب را محور و مبنای فعالیت خود قرار می دهد، آنچنان که الگوی جهاد تبیین و پیام رسان واقعه عاشورا حضرت زینب کبری(س) اینگونه بودند.

خبرگزاری شبستان - البرز: دنیای مدرنیته امروز با هجوم فردیت روبه رو است، با ازدحامی از دنیای رسانه های متجاوز که تنهایی، بی تفاوتی و گوشه نشینی آبستن آن است. دنیای به ظاهر رنگین که صدای طبل توخالی آن صدای آگاهان و فعالان علمی و فرهنگی را درآورده است. سوال این است که این تنهایی و فردیت چه منفعتی برای صاحبان قدرت می تواند داشته باشد که هر از گاه برای تحقق این هدف تلاش ها می کنند.

 

و اما؛ اسلام و دستورهای دینی آن، زندگی همدلانه را امر می کند، نشستن مرد کنار همسرش را نزد خدا محبوب تر از اعتکاف در مسجد نبی اعلام می کند؛ اجتماع مردم، شکل گیری اراده جمعی راهبرد هدایتی انبیاء و اولیاء اللهی است. قدرت انسان ها با کنار یکدیگر بودن معنا و قوام پیدا می کند. همبستگی و اتحاد اجازه نفوذ شیطان را نمی دهد.

 

واژه امت اسلامی، جامعه اسلامی، امت واحده و... گویای تراز آشکاری از حقانیت اسلام محمدی(ص) است، اینکه باور داشته باشیم با دشمنان، مخالفان، معاندان تنها و تنها با اتحاد و همبستگی می توان برخورد کرد، حال این تراز در دنیای اصحاب رسانه ای که تاج بندگی اسلام را بر سر دارند بیش از پیش نمایان است.

 

خبرنگار متعهد، مومن انقلابی همدلی و هم افزایی و اجتماع قلوب را محور و مبنای فعالیت خود قرار می دهد، آنچنان که الگوی جهاد تبیین و پیام رسان واقعه عاشورا حضرت زینب کبری(س) اینگونه بودند. آن زمان که عبیدالله بن زیاد با هدف مقابله با قیام امام حسین(ع) با تزویر، تهدید و تشویق گسست اجتماعی مردم را طرح ریزی کرد و به دنبال آن اراده جمعی مردم را از بین برد، گمان نمی کرد دختر علی بن ابی طالب(ع) پرچمدار و پیام رسان واقعه عاشورا شود و قلوب مومنان و مومنین را بار دیگر پیوند زند.

 

خبرنگار دغدغه اجتماعی و پیگیری مطالبات مردمی را دارد

 

روز هفدهم مرداد در تقویم تاریخ کشورمان به نام روز خبرنگار رقم خورده است و حال آنکه در سال جاری این روز با عاشورای حسینی تلاقی پیدا کند؛ معرفت حکم می کند با دیده بصیرت به این رویداد نگاه کنیم. اینکه رسالت امام حسین(ع) با شهادت خود و یارانشان به سرانجام می رسد و رسالتی عظیم برعهده حضرت زینب(س) قرار می گیرد. 

 

خبرآور واقعه ای عظیم تاریخی عاشورای حسینی، آن بانویی است که حضرت امام مهدی(عج) برای مصیبت شان خون گریه می کنند؛ اسارتِ عمه سادات آنهم با تکلیفی که خداوند برعهده اش گذاشت کم مصیبتی نیست. 

 

آرامش واقعی در تأمین منافع جمعی است

 

رمز ظهور منجی بشریت جز همدلی و همراهی مردمان با یکدیگر نیست. اجتماعی قلوب ای که با یکدیگر جمع شوند. آنچنان که احمدبن علی طبرسی در کتاب احتجاج آورده است: « اگر شیعیان ما، که خداوند توفیق طاعت خویش را عطایشان فرماید، در وفا به پیمانی که برعهده دارند، همدل و همراه شوند، برکت دیدار ما از ایشان تأخیر نمی افتاد و همانا سعادت دیدار ما با معرفت حقیقی و راستین به ما، به تعجیل نصیب ایشان می شد. 

 

آرامش واقعی انسان در فردگرایی و خودخواهی نیست، آرامش و خوشی واقعی در تأمین منافع جمعی است، اصحاب رسانه در عصر کنونی که زمانه انتظار امام مهدی(عج) است به خوبی آگاه هستند که آرامش واقعی در تأمین منافع جمعی است.

 

دوست داشتن امام عصر با اجتماع قلوب و التزام به امر ولایت محقق می شود؛ در این میان اصحاب رسانه با باور به جایگاه و رسالتی که برعهده دارند در مسیر تحقق دولت امام عصر(عج) پیش قراول اجتماع قلوب هستند. 

 

* مهدیه دانایی

 

 

کد خبر 1203997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha