تدابیر لازم برای برگزاری حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در مرزهای کشور اندیشیده شده است

وحیدی از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در مرزهای کشور خبرداد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکلی در مرزهای ایران برای خروج زائران اربعین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد وحیدی» ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۸ مرداد) در بازدید از پایانه و زیرساخت‌های اربعین حسینی در گذرگاه مرزی شلمچه، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) با بیان اینکه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است اظهار کرد: در خصوص تامین آب و برق، استقرار موکب‌ها و پیش‌بینی دروازه‌های خروجی و ورودی در حوزه گذرنامه پیش‌بینی‌ های خوبی انجام شده تا زائران به هنگام تردد از این گذرگاه مرزی مشکلی نداشته باشند.

 

وزیر کشور به دیگر اقدامات انجام شده در این گذرگاه مرزی اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا نصب سایه‌بان و مه‌پاش در دستور کار قرار گرفته وهمچنین بیمارستان شلمچه برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در حال تجهیز است.

 

وی با اشاره به ادامه هماهنگی‌ های مرزی با طرف عراقی تصریح کرد: شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای آماده سازی این مرز در جهت استقبال و خدمات رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) حاکم است.

 

وحیدی از زائران اربعین حسینی خواست تا سفر به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند و اضافه کرد: بر اساس پیش‌ یینی های صورت گرفته امسال تعداد زائران برای سفر به زیارت عتبات عالیت بسیار زیاد است و بهتر است زائران پیش از اربعین سفر زیارتی خود را آغاز کنند.

 

وی به اعلام آمادگی طرف عرافی از بیستم ماه محرم برای ورود زائران اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: برای اربعین امسال علاوه بر گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، مهران و مرز خسروی، ۲ گذرگاه مرزی دیگر یکی در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و دیگری در باشماق استان کردستان به منظور سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

 

وزیر کشور با بیان اینکه برای عبور با خودروهای شخصی هنوز هماهنگی با طرف عراقی انجام نشده است عنوان کرد: در صورت توافق در این زمینه به مردم عزیز ایران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئله حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: ساختمان متروپل از وضعیت بحران خارج شده و اکنون در اختیار منطقه آزاد اروند قرار دارد اما مطالعات برای نحوه تخریب آن قدری طولانی شده است.

 

وحیدی با تاکید بر ضرورت صدور دستورات لازم برای تخریب بنای متروپل از سوی دادستانی ابراز کرد: بر اساس آخرین گزارشات، مراحل نهایی تخریب این بنا در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

 

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود به دستور رئیس جمهور در خصوص اجرایی شدن ماده ۶۵ در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و یاد آور شد: نشست هایی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهور در این باره برگزار و حدود مرزبندی‌ها مشخص شده است.

 

کد خبر 1204036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha