عاشورا بهترین الگو جهت تبلیغ دین است

آیت الله علماء،محرم را فرصتی ارزشمند جهت بیان اهداف قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: عاشورا بهترین الگو جهت تبلیغ دین است که باید مبلغان به ابعاد مختلف آن توجه ویژه داشته باشند.

آیت‌الله مصطفی علماء در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،ضمن تسلیت بمناسبت ایام عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) ،گفت:سیدالشهداء (ع) از تمام وقایع دشت کربلا اطلاع داشت اما برای حفظ دین اسلام و برای اینکه امروز ما بتوانیم در مسجد جامع کرمانشاه نماز جمعه بخوانیم، به شهادت رسید.  

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه،افزود: فلسفه اصلی قیام عاشورا را تبلیغ و دعوت به دین است و مخاطبان این دعوت هفت ‌میلیارد بشر هستند؛ از این رو و بر اساس این فلسفه، باید تمام مهارت‌ها و توانایی‌هایمان را در عالم به کار گیریم.

 

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) و یارانش با چندین هدف والا روی داد،خاطر نشان کرد: اولین هدف از قیام امام حسین علیه السلام علیه استبداد زمانه خویش، احیای دین رسول الله (ص) بود.امام حسین‌علیه السلام برای تبلیغ فرهنگ عاشورا از بهترین وسایل ارتباطی عصر خود بهره می‌گرفت. در آن روزگاران، امام حسین( ‌ع)برای این که هدف قیام و فلسفه حرکت‌ حماسی خود را به گوش امت اسلامی برساند، مراسم حج و شهر مکه را انتخاب نمود و در اجتماعات مهم حاجیان، سخنرانی‌های روشنگرانه و هدایت‌ بخشی را سازماندهی کرد.

 

آیت الله علماء،تصریح کرد:امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای احیای ارزش‌های اسلامی به شهادت رسیدند و امروز حفظ ارزش‌های اسلام از بهترین وظایف روحانیان، مبلغان و هیئت‌های مذهبی به‌شمار می‌رود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه،اظهار کرد:امام حسین(ع) تا لحظه آخر حیاتشان مدافع دین اسلام و اخلاق بودند و آن زمانی که این دو را در خطر دیدند، برای شهادت در این راه آماده شدند لذا امروز هم جوانان بدانند در انتخاب همسر حتما دین و اخلاق را مدنظر قرار دهند چراکه سایر مشکلات حل خواهد شد.  

 

کد خبر 1204041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha