تامین آب پایدار برای روستاهای چهارمحال و بختیاری نیازمند اعتبار بیشتری است

حیدری گفت:تعدادی از روستاهای استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در طول سال با تانکر آبرسانی می‌شود که هرچند اعتباری برای تامین آب پایدار برای این روستاها مصوب شده است امادرخواست می‌شود که این میزان اعتبار به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» امروز (سه‌شنبه ۱۸ مرداد) در دیدار با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: در سال‌های گذشته اقدام اساسی برای تامین آب پایدار در مناطق روستایی استان انجام نشده است و بسیاری از اقدامات موقتی بوده اما به همت قرارگاه امام حسن (ع) در تلاش هستیم تا با آبرسانی پایدار به روستاها، تنش‌های موجود را از میان برداریم.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری، افزایش نیترات آب را از دیگر چالش‌های تامین آب شرب در این استان برشمرد و گفت: امید است با بهره‌برداری از طرح آبرسانی بن به بروجن این چالش نیز از میان برود.

 

وی با اشاره به گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ بر اثر سیلاب‌های اخیر، تصریح کرد: این چشمه ۵۰ درصد آب شرب ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تامین می‌کند و اکنون که از مدار خارج شده است با چالش جدی برای تامین آب شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال روبرو شده‌ایم که می‌طلبد تانکرهای آبرسانی از استان‌های دیگر سریع‌تر به تجهیزات این استان اضافه شود.

 

حیدری خاطرنشان کرد: برای رفع کدورت آب در زمان بارش ایجاد تصفیه‌خانه در سودجان نیز لازم است و می‌طلبد وزارت نیرو در این خصوص نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

 

وی در ادامه به وقوع سیلاب در این استان نیز اشاره کرد و گفت: سیلاب تمامی نقاط این استان را درگیر کرد اما هشت شهرستان شهرکرد، کیار، کوهرنگ، اردل، خانمیرزا، لردگان و بن بیشترین آسیب را از سیلاب دیدند و علاوه بر زیرساخت‌ها، بخش کشاورزی استان با خسارت قابل توجهی روبرو شده است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلف شدن سه هزار تن ماهی و چهار هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین و تخریب حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخشی از خسارت‌هایی است که به این بخش وارد شده است.

 

حیدری با اشاره به پر شدن مسیل‌ های استان از گل و لای ناشی از سیلاب، تصریح کرد: این مسیل‌ها و به ویژه جوی‌های کشاورزی باید هرچه سریع‌تر پاکسازی شود چراکه در غیر این صورت با بارش بعدی خسارت‌های بیشتری به اراضی و مزارع کشاورزی وارد می‌شود که در همین راستا در هر شهرستان به پنج بیل مکانیکی نیاز است.

 

کد خبر 1204126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha