مهرماه امسال ایستگاه پمپاژ اصلی بوئین به بهره‌برداری می‌رسد

آریانژاد گفت: در مهرماه امسال ایستگاه پمپاژ اصلی بوئین بانه به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این پروژه توان آبدهی شهر بانه به ۵۵۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان عصر سه‌شنبه ۱۸ مرداد ماه در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های هفته دولت در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان اظهار کرد: آب منطقه‌ای بعنوان یکی از ارکان اصلی عمران استان پروژ‌ه‌های مختلفی در دست اقدام دارد که در سطح استان انجام می‌دهد.

 

 

وی افزود: سال گذشته به واسطه قرمز بودن تامین آب و تنش آبی بانه، اعتبارات نقدی از سوی وزارت نیرو تامین شد و در کوتاهترین زمان ممکن پروژه‌های آبرسانی بانه انجام شد.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: 4.6 کیلومتر خط ناحیه عمرانی سه و 2.5 کیلومتر خط ناحیه عمرانی دو از مسیر سد عباس‌آباد به تصفیه‌خانه بانه انجام شد و ۲۲ کیلومتر آبرسانی از سدعباس‌آباد به تصفیه‌خانه بوئین بانه آماده شده است که با افتتاح این دو خط ناحیه عمرانی حدود 350 لیتر بر ثانیه به آبدهی بانه اضافه می‌شود. 

 

 

آریانژاد اعلام کرد: در مهرماه ایستگاه پمپاژ اصلی بوئین به بهره‌برداری می‌رسد که ۵۵۰ تا ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب شهر بانه تامین خواهد شد.

 

 

وی حجم سد بانه را چهار میلیون و حجم ذخیره آب سد عباس‌آباد را ۹ میلیون دانست و اضافه کرد: حداکثر بهره‌برداری آب از سد عباس‌آباد در پیک مصرف ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود.

 

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: با اقدامات انجام شده وزارت نیرو و تامین اعتبار، هیچ دغدغه‌ای برای تامین آب شرب سد بانه نداریم‌ و در هفته دولت پروژه‌های خط انتقال آب را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 

 

تامین آب شهر بلبان‌آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود‌

 

 

مدیرعامل آبفا کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکصد پروژه ابرسانی در دستور کار شرکت آبفا استان قرار دارد.

 

 

محمد فرهاد از آبرسانی به ۱۶۹ روستا از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: اعتبارات این طرح‌های آبرسانی ۵۲۷ میلیارد تومان است.

 

 

وی تکمیل تصفیه‌خانه آب دیواندره، حفر ۲۳ حلقه چاه با ۱۴۶ میلیارد تومان با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از طرح‌های در دست اقدام آبفا کردستان دانست و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج نیز با ۵۰ میلیارد تومان در دست انجام است.

 

 

مدیرعامل آبفا کردستان اضافه کرد: تامین آب شهر بلبان‌آباد در هفته دولت افتتاح می‌شود‌

کد خبر 1204159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha