خبرنگار  در کارش صادق، امانت دار خوب و حافظ مصالح نظام باشد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگار باید در کارش صداقت داشته، امانت دار خوب و حافظ مصالح نظام باشد.

«حجت الاسلام والمسلمین حسین شریفی نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با بیان اینکه خبرنگاران نقش کلیدی و حیاتی در فرهنگ سازی دارند گفت:  مرحوم طباطبایی در جمع خبرنگاران می گفتند کار شما بسیار مهم، حیاتی، حساس و سخت است لذا برای موفقیت در این کار نیاز به توسل و خواندن نماز شب دارید.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان اظهار داشت: شخص خبرنگار با نگاه وزین و مثبت خود در جامعه می تواند خوب نقش آفرینی کند چرا که جایگاه شخصیتی خود خبرنگار هم مهم است بنابراین باید سه ویژگی را در دستور کار خود قرار بدهد.

 

وی ادامه داد: خبرنگار باید در کارش صداقت داشته، امانت دار خوب و حافظ مصالح نظام باشد. تصویر و گزارشی که یک خبرنگار تهیه می کند امانتی در دست اوست؛ باید دقت کند که آن را درست تهیه کند و صادقانه منعکس کرده و امینی برای دستگاه ها و مجموعه ها باشد.

 

شریفی نیک افزود: خبرنگار باید طوری کار کند که دشمنان از آن مستند و گزارشی که او تهیه کرده برداشت سو نکنند و این مطالب به اصل نظام خدشه وارد نکند؛ چرا که نان خور این نظام مقدس هستیم، عرق و غیرت و اعتقاد ما ایجاب می کند که در این زمینه هم امانت دار خوبی باشیم.

 

وی بیان داشت: خبرنگاران چشم و گوش مردم و جامعه هستند و می توانند از طرف مردم، وقایع را خوب ببینند و خوب هم انعکاس بدهند. وقایع را درست دریافت کرده و صادقانه و سریع هم منعکس کنند تا بیات نشود و زمانش نگذرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: خبرنگار باید نگاه درست و دقیقی به مسائل و مشکلات مردم هم داشته باشد، مشکلات را در جامعه بررسی کند و درست منعکس کند به طوری که حافظ مصالح نظام هم باشد.

 

شریفی نیک راویان صدر اسلام را که آنچه در جامعه بود را دریافت کرده و به پیامبر و اصحابشان منعکس می کردند را الگوی خبرنگاران معرفی کرده و گفت: در عصر حاضر نیز خبرنگاران دوره هشت سال دفاع مقدس از جمله شهید آوینی هم الگوی خبرنگاران هستند که حضور خوب و موثر آنها سبب شده که هنوز هشت سال دفاع مقدس خوب نقش آفرینی کرده و به نسل جوان منتقل و منعکس شود.

کد خبر 1204187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha