راه امام حسین(ع) مسیر روشن و دوری از گمراهی است/ امیدواری مردم به نظام اسلامی به عملکر مسئولان بر می گردد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نیاز به چراغ هدایت و کشتی نجات دارد تا از غرق شدن در گمراهی و ظلمات نجات پیدا کند، گفت: راه امام حسین(ع) مسیر روشن و دوری از گمراهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۹ مرداد) در جلسه درس اخلاق مدیران در نظام اسلامی  با حضور  « حسن بهرام نیا»  استاندار ایلام، فرماندهان نظامی،  انتظامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان در حسینیه حضرت زینب(س)، اظهار کرد: انسان بایستی در طول حیات خود، هدف از آفرینش خود را برای خود یادآوری کند، به فکر خود و اعمال معنوی باشد، به ویژه برای مدیران جامعه اسلامی که بسیار لازم و ضروری است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه حضرت امام علی(ع) می فرماید که مردم خواند وقتی که مردند بیدار می شود،  افزود:  انسان باید یک خود ارزیابی از خود داشته باشد که در کجای دستگاه امام حسین(ع) قرار داریم، فکر کنیم که چقدر آماده هستیم، وقتی که امام حسینی(ع) فرمود آیا کسی هست که مرا یاری کند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، افزود: کار چراغ نورافشانی است و مسیر را نشان می دهد، کشتی انسان را از امواج خروشان دریا عبور می دهد یا ناجی می شود و انسان را به مقصد می رساند، امام حسین(ع) کشتی نجات بخش از تلاطم های طوفانی در حوزه های مختلف به ویزه مسائل اجتماعی است.

 

نماینده ولی فقیه فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ابراز کرد: وقتی انسان  هدف خود را در زندگی اجتماعی و فردی و سایر عرصه ها گم می کند نیاز به چراغ هدایت و کشتی نجات دارد تا از غرق شدن در گمراهی و ظلمات نجات پیدا کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم که امام حسین(ع) دست ما را بگیرد و چراغ راه ما باشد، افزود: ما نیاز داریم که در مسیر امام حسین(ع) قرار گیریم، امروز فکر کنیم که آیا در در سال ۶۱ هجری و قمری بودیم، آیا آمادگی همراهی امام حسین(ع) را داشتیم، صحنه کربلا صحنه رویش و ریزش است.

 

وی با بیان اینکه اولین درس کربلا، از خودگذشتگی و جان دادن برای دیگری و در راه خدا است، ابراز کرد: آمادگی برای مردن و جان دادن کار بسیار سختی است و   و این یک معیار خود ارزیابی است که انسان خود را در صحنه کربلا مورد ارزیابی قرار دهد که اگر در آن زمان قرار داشت، لبیک گویی به ندای «هل من ناصرا ینصرنی» امام حسین(ع)  امروز هم هست و امروز  برای ما، نایب امام زمان(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه ایلام گفت: کسانی که حاظر شدند مسلم بن عقیل را به عنوان نایب امام حسین(ع) را یاری کنند، یاور امام حسین(ع) بوده اند و کسانی که مسلم بن عقیل را رها کردند در صحنه کربلا امام حسین(ع) را رها کردند، تبعیت ما از نایب امام زمان(عج) تبعیت از  حضرت امام زمان(عج) است.

 

وی بیان کرد: برای کسانی که کارگزار نظام جمهوری اسلامی  است، تبعیت از ولی فقیه بیش از همه مهم تر است، امروز حفظ نظام که به فرموده امام راحل از اوجب واجبات است،  به عملکرد مسئولان و مدیران است که مردم را به نظام اسلامی با خدمت صادقانه  امیدوار کنند که نظام اسلامی ثمره خون شهد است که مردم در این شرایط منتظر هستند که عملکرد مسئولان چگونه است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه از طرف دیگر عملکرد مسئولان زیر ذره بین جهانیان قرار دارد که آیا می توانند در این شرایط سخت، کشور را اداره و به مردم خدمت کنند، ابراز کرد: ما افتحخار مان این است که حسینی هستیم و هر کسی وارد این رعصه شود بهره ای می برد،  امام حسین(ع) نور است و اگر می خواهیم به آن کمال واقعی برسیم باید آماده جان دادن در راه امام حسین(ع) و خداوند باری تعالی باشیم.

کد خبر 1204200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha