کشت محصولات کم آب بر در اولویت قرار بگیرد

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی جزو مسائل حیاتی جامعه است گفت: در شرایط کنونی باید توسعه کشت محصولات کم آب‌بر در اولویت قرار بگیرد و صیفی جات هم به اندازه نیاز مردم کشت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۹ مرداد) در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور اظهار کرد: در این بیش از ۴۰ سال آزمون و خطاهای مختلف در کشور بوده است و به نسبت در همه آنها شاهد رشد بودیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تغییر سیاست دولت ها یکی از مشکلات است که اصول ما به هدف را کُند کرده است، افزود: رهبر انقلاب اسلامی بارها تأکید داشتند که سیاست ها با تغییر دولت ها تغییر نکند چون همه بر اساس قانون اساسی و نظام انتخاب می شوند و سیاست آنان هم باید بر اساس نظام باشد و امیدواریم با آمدن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، این یک شیوه ثابتی در آینده بماند.

 

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی جزو مسائل حیاتی جامعه است، گفت: با محدودیت هایی که در این بخش داریم باید به روش های مختلفی درصدد وصول به هدف باشیم؛ اگر آب را بتوان به نحوی تأمین کرد ایران زمین کم ندارد و می توان بخش کشاورزی را توسعه داد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه علم و فناوری از جهت اینکه درصد تولیدات بخش کشاورزی را بالا می برد یکی از راه های کارساز است، افزود: در شرایط کنونی باید توسعه کشت محصولات کم آب‌بر در اولویت قرار بگیرد و صیفی جات هم به حد نیاز مردم کشت شود.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: باید با ایجاد صنایع تبدیلی زمینه فرآوری و صادرات محصولات استراتژیک کشاورزی در خراسان جنوبی فراهم شود تا کشاورزان و کشور سود ببرد.

 

وی افزود: وزارت کشاورزی حرف اول را در داخل، منطقه و سایر کشورها می زند و باید تثبیت اقتصاد در محصولات استراتژیک را مورد توجه قرار دهیم. اکنون ببش از هر زمانی باید کار و تلاش جهادی داشت.

 

 

کد خبر 1204336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha