تاسوعا و عاشورای حسینی در مسجد کبود ایروان

مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان با حضور پرشور ارادتمندان به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در مسجد کبود ایروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم، سفیر، رایزن فرهنگی، دانشجویان، تجار، ایرانیان، شیعیان مقیم و علاقه‌مندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش حضور داشتند.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، نمازجماعت، قرائت قرآن کریم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح، امام جماعت و امام جمعه مسجد کبود ایروان و عزاداری و سوگواری حسن ثابت‌جو، مداح اعزامی از مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فلاح در سخنانی، به بیان موضوعاتی چون ویژگی‌های قیام امام حسین(ع)، معرفت به امام و عوامل تقدس زدایی، تقدس گریزی و تقدس ستیزی که منجر به شهادت آن حضرت شد، پرداخت.

همچنین، مراسم سینه زنی و عزاداری در روز عاشورا با خیل عظیم مشتاقان به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در محوطه مسجد کبود ایروان برگزار شد که مورد توجه گردشگران از نقاط مختلف جهان قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ برنامه‌های عزاداری حسینی از اول ماه محرم الحرام به همت رایزنی فرهنگی کشورمان آغاز و تا سومین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش ادامه خواهد داشت. 

کد خبر 1204362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha