لزوم همکاری آب منطقه ای جهت رفع مشکل صدور سند تک برگی در سایت زعفرانیه بیرجند

داعی گفت: درخواست داریم تا آب منطقه ای در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم بحث ترمیم را پیگیری کنیم و سند تک برگی صادر شود به این دلیل که برای قسط بانک نیاز به سند تک برگی و تفکیک داریم و یک ماه فرصت در این زمینه تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» امروز(۱۹ مرداد) در شورای مسکن خراسان جنوبی اظهار داشت: در خراسان جنوبی 74 هزار و ۷۹۷ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه گفت: از این تعداد 31 هزار و ۷۶۳ نفر تایید نهایی شدند و 30 هزار و ۹۵۸ واحد زمین در استان برای اجرای این طرح تخصیص یافته است.

 

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند چهار هزار و ۱۵۸ واحد در راستای اجرای این طرح احداث می شود، افزود: سایت زعفرانیه بیرجند در مرحله کنترل و مباحث فنی قرار دارد و اولین انبوه ساز برای ساخت ۸۰۰ واحد اولین پیش پرداخت حدود 20 درصد را دریافت کرده است.

 

داعی در خصوص بحث تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی و تفکیک اراضی در سایت زعفرانیه بیرجند گفت: درخواست داریم تا آب منطقه ای در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم بحث ترمیم را پیگیری کنیم و سند تک برگی صادر شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: برای قسط بانک نیاز به سند تک برگی و تفکیک داریم و یک ماه فرصت در این زمینه تعیین شده است و این سایت در مرتفع ترین نقطه شهر بیرجند واقع شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه تعاونی مسکن ارتش در اراضی زعفرانیه بیرجند در قالب نهضت ملی گفت: این اراضی دارای ۷۲۰ واحد از پروژه نهضت ملی مسکن است و باید طبق قانون از ۳۰ درصد تخفیف صدور پروانه ساختمانی مشمول شود و شهرداری بیرجند در این زمینه همکاری کند.

 

وی به طرح نهضت ملی مسکن در سرایان و فردوس اشاره کرد و افزود: مقرر شده است تا بحث آماده سازی اراضی ۱۵ هکتاری سرایان را موسسه عمران بسیج و ۱۷ هکتاری اراضی نهضت ملی مسکن فردوس را شهرداری این شهرستان بر عهده بگیرد و در این زمینه سه الی پنج ماه فرصت دارند.

 

داعی عنوان کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با شهرداری ها مذاکره می کنیم که اگر آمادگی دارند کار آماده سازی را بر عهده بگیرند و حداکثر زمان آماده سازی باید ۶ ماه باشد و تا پایان شهریور ماه امسال مجری هر پروژه باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 1204376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha