شرایط بورسیه شغلی دانشگاه یزد اعلام شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد جزئیات پذیرش دانشجوی بورسیه شغلی در این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با توجه به استقبال صنایع استان در بکار گیری دانش آموختگان دانشگاه یزد و توافق این دانشگاه با اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي و بنیاد نخبگان استان تعدادی از پذیرفته شدگان دانشگاه یزد از سراسر کشور در 16 کد رشته  بورسیه شغلی می شوند.

 

محمدعلی امراللهی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد با اعلام این خبر گفت: این نوع بورسیه به ابتکار دانشگاه یزد و با همراهی مدیران استان، اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي وواحدهای اقتصادی استان برای اولین بار در کشور اجرایی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه توضیحات کافی در این باره در دفترچه انتخاب رشته آمده است، افزود: برای اطلاع بیشتر داوطلبان عزیز، به عنوان مثال ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته مهندسی برق برای دانشگاه یزد  120 نفر است که این تعداد در دو کد رشته 31430 با ظرفیت 90 نفر غیربورسیه و31431 با ظرفیت 30 نفر بورسیه تعریف شده است. در کد رشته 31431 سه برابر ظرفیت یعنی 90 نفر به دانشگاه معرفی و مصاحبه می شوند. نتیجه مصاحبه این 90 نفر به سازمان سنجش اعلام و در نهایت سازمان سنجش 30 نفر پذیرفته شده نهایی کد رشته 31431 (کد رشته بورسیه) جهت ثبت نام و شروع به تحصیل به دانشگاه معرفی می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای پذیرفته شدگان مرد در کد رشته بورسیه شغلی با نظام وظیفه  نیز هماهنگی لازم انجام شده تا بصورت امریه در واحد اقتصادی محل خدمت، خدمت نظام خود را انجام دهند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شرایط پذیرش دانشجو در تمام 16 کد رشته بورسه شغلی را بدین شرح اعلام کرد:

 

1-         تعهد و التزام به نظام جمهوري اسلامي، اصل ولايت فقيه و قانون اساسي

2-         رعايت ضوابط و مقررات دانشگاه و واحد اقتصادي

3-         سپردن تعهد محضري به واحد اقتصادي مبني بر:

الف - عدم تغيير رشته در طول تحصيل بدون اطلاع واحد اقتصادي محل خدمت

ب - ارائه گزارش از روند تحصيل در پايان هر نيمسال به واحد اقتصادي محل خدمت

ج - پذيرش خدمت در واحداقتصادي كه اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي استان يزد تعيين مي کند.

 د - خدمت به مدت 4 برابر مدت بورس در واحدي كه اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان يزد تعيين مي كند که در غير اين صورت بايد 4 برابر كليه هزينه ها در دوره بورس پرداخت شود.

 هـ - حضور دو روز در هفته در واحد اقتصادي و انجام وظايف محوله از طرف دانشگاه و واحد اقتصادي

 و -  ادامه تحصيل در مدت تعهد صرفاً با هماهنگي و در رشته مورد نياز واحد اقتصادي صورت می گیرد

 ز - عدم استفاده از بورس و كمك هزينه ساير وزارتخانه ها و ارگانهاي دولتي، قبل از تحصيلات و اتمام تعهدات

 

امراللهی در پایان از همه مدیران، بنگاه های اقتصادی و اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي استان که برای جذب نخبگان در صنایع استان تلاش می کنند تشکر کرد و یادآور شد باوجود درخواست صاحبان صنایع برای بورسیه بیشتر، دانشگاه در جذب پذیرش دانشجوی بورسیه برای سال 1401 از نظر زمانی محدودیت داشت که انشاالله برای سال آینده با ظرفیت بیشتر و با هدف اشتغال دانش آمو ختگان بورسیه شغلی را توسعه خواهیم داد.

کد خبر 1204379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha