استاندارد کردستان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق منویات رهبری گام بر‌می‌دارد

یزدانی گفت: استاندارد استان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای توان تحقیقاتی بالا برای تدوین استانداردهای نوین و توسعه بازار محصولات دانش بنیان برای تحقق منویات رهبری گام بر‌می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان ظهر چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در بازدید اصحاب رسانه از شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان سنندج اظهار کرد: تعیین ماهیت کالاهای اظهار شده در مرز باشماق، در آزمایشگاه مریوان انجام می‌شود که براین اساس از بین ۳۱ استان کشور استان کردستان هشتمین استان کشور در رتبه پاسخگویی به کالاهای اظهار شده در گمرک است.

 

 

وی افزود: در مرز باشماق ساختمان اداری استاندارد در حال ساخت است تا با استقرار تجهیزات آزمایشگاهی بدون فاصله زمانی، انتقال نمونه انجام شود.

 

 

یزدانی تصریح کرد: دو اداره و ساختمان اداری در مریوان و سقز  فعال است و در تمامی شهرستان‌ها برای حضور  مسئول نمایندگی اقدام می‌کنیم و در بانه نیز تمهیدات یک ساختمان اداره استاندارد را خواهیم داشت.

 

 

وی از نامگذاری دو میدان در شهرستان‌های قروه و دیواندره با نام استاندارد خبر داد و گفت: در سنوات گذشته میادینی در بانه و سقز نیز با نام استاندارد برای آشنایی مردم با نشان استاندارد نامگذاری شد.

 

 

مدیرکل استاندارد کردستان همچنین از برگزاری دوره آموزشی برای مدیران کنترل کیفیت در استان خبر داد و گفت: هفت هزار و 74 نفر ساعت مدیر کنترل کیفیت دوره آموزش دیدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سالجاری مزین به شعار دانش بنیان است، گفت: دانش‌بنیان بودن به معنای این است که تحقیق و پژوهشی پشت کار است و برای فعالیت‌های دانش‌بنیان گواهی استاندارد صادر می‌شود.

 

 

یزدانی عنوان کرد: دانش بنیان بودن تولید با جهاد تبیین پیوند عمیقی دارد بگونه‌ای که تولید دانش بنیان با رویکرد اشتغال‌زایی، راهبرد اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، رسیدن به استقلال اقتصادی و قطع وابستگی‌های آزاردهنده در حوزه اقتصاد و معیشت مردم تاکید دارد.

 

 

مدیرکل استاندارد کردستان ابراز امیدواری کرد استاندارد استان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای توان تحقیقاتی بالا برای تدوین استانداردهای نوین و توسعه بازار محصولات دانش بنیان برای تحقق منویات رهبری گام بر‌می‌دارد.

 

 

وی به تجهیزات شهربازی‌ها و لزوم استاندارد بودن آنها پرداخت و گفت: تجهیزات شهربازی باید استانداردسازی شود و با همکاری دادستان پیگیریم تا نسبت به قلع و قمع شهربازی‌های غیراستاندارد اقدام کنیم.

 

 

یزدانی به فعالیت شرکت آوان پرداخت و گفت: این شرکت با استانداردهای اختیاری آغاز بکار کرد و اکنون بر مبنای استانداردهای اجباری ادامه فعالیت خواهد داشت.

 

 

تیمور درودی مدیرعامل شرکت فرآوری صنایع پتروشیمی غرب آوان سنندج نیز در این بازدید اعلام کرد: این شرکت در سال ۷۹ آغاز بکار کرد و اکنون ۲۸ بیمه شده دارد و برای یک‌هزار و ۵۰ نفر نیز غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

 

وی خط تولید لوله‌های پنج لایه این شرکت را در غرب کشور بی‌نظیر خواند و گفت: این شرکت در سال گذشته جزو واحدهای نمونه صنایع استان بوده است و شش سال متوالی توانسته واحد نمونه استاندارد استان باشد.

 

 

درودی از برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری را تولید محصولات دانش بنیان خواند و گفت: طرح توسعه این واحد تولیدی در سال جاری اجرایی خواهد شد.

 


 

 

کد خبر 1204400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha