کمبود ۱۶۷۶ لیتر در ثانیه آب در گلستان/ سد نرماب آب شرب ۲۵ درصد مردم را تامین خواهد کرد

حیدریان گفت: برای جمعیت دو میلیون نفری استان حداقل ۷۲۰۰ لیتردر ثانیه باید آب داشته باشیم که الان ۱۶۷۶ لیتر در ثانیه کمبود آب در استان داریم.

«ایرج حیدریان» به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: با ارزیابی وضع موجود و بررسی مشکلات سال گذشته در همان ابتدای سال، یکی از مشکلات کمبود منابع آبی بوده است که این امری طبیعی است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: برای جمعیت دو میلیون نفری استان حداقل 7200 لیتر در ثانیه باید آب داشته باشیم که الان 1676 لیتر در ثانیه کمبود آب در استان داریم.

 

وی ادامه داد: در همین راستا به منظور انجام مدیریت مصرف در استان، از ظرفیت خیرین در استان استفاده شد و چاه های آب بعدد از کنترل کیفیت وارد مدار شد.

 

حیدریان گفت: با بررسی های صورت گرفته در سال گذشته با قطعی برق روزانه تا 110 لیتر در ثانیه آب را به دلیل پمپاژها و خاموشی چاه ها از دست می دادیم.

 

وی افزود: پیش از این 500 لیتر در ثانیه کمبود آب وجود داشت و 110 لیتر نیز اضافه شد و شرایط را برای مردم خیلی سخت کرده بود. بنابراین با استفاده از ظرفیت خیرین و طرح موضوع با وزیر نیرو، سهمیه خاموشی استان گلستان برداشته شد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اظهارداشت: با این اقدام شرایط خوبی برای برق و آب استان ایجاد شد و تا الان سعی شد با مدیریت صحیح شبکه در طول این مدت و به خصوص ایام تعطیلات همکاران دائما در عرصه های اجرایی مشغول فعالیت بودند و مشکلی نداریم.

 

وی گفت: به دلیل تک منبعی بودن استان، باید از منابع آب زیرزمینی به سمت سایر قسمت ها رفت و طرح های آبرسانی را با طرح جامع آبرسانی تطبیق دهیم و به صورت تلفیقی آب سطحی و زیرزمینی باشد.

 

حیدریان افزود: همگرایی و همصدایی با آب منطقه ای استان در حل این مشکلات نقش آفرینی کرد و با کمک همدیگر توانستیم این دوران تابستان سخت را پشت سر بگذاریم.

 

وی اظهارامیدواری کرد: اجرای طرح شیرین سازی آب دریا و شیرین سازی چاه های لب شور، می تواند به کمک آب زیرزمینی بیاید.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با بهره برداری هر چه سریعتر مدار سد نرماب، آب شرب 25 درصد جمعیت استان تامین خواهد شد و با بهره برداری از سدهای شصت کلاته، میرداماد، قره چای رامیان در آینده تلفیق آب های سطحی و زیرزمینی را داشته باشیم.

 

کد خبر 1204483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha