مرزنشینان آستارایی در شب سوم شهادت سید و سالار شهیدان عزاداری کردند

مردم ولایتمدار و حسینی بندر آستارا در شب سوم شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به عزاداری پرداخته و به سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم شب سوم شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)  با حضور مردم ولایتمدار و حسینی و ارادتمندان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) آستارا در مساجد مختلف شهری و روستایی و هیئت‌های مذهبی این شهرستان برگزار شد.

 

عزاداران آستارایی در شب سوم شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) با کاروان اسرای کربلا همنوا شده و به سر و سینه زدند. اهل تشیع و تسنن این شهرستان مرزی در مساجد مختلف شهری و روستایی این شهر در شب سوم شهادت امام حسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) گریستند.

 

هیئت‌های مذهبی این شهر نیز مملو از سوگوارانی بود که غم و اندوه خود را از شهادت آن حضرت به نمایش گذارده و با حالی غمین بر سر و صورت خود می‌زدند.

 

مراسم شب سوم حضرت امام حسین(ع) که تا پاسی از شب ادامه داشت، نوای حزن‌انگیز مداحان حسینی که از مصائب بازماندگان سالار شهیدان، پس از شهادت آن بزرگوار و سقای لشکرش در وصف اسرای کربلا و حضرت زینب(س) سخن می‌گفتند، آه از نهاد عزاداران برانگیخته و فریادهای یا حسین(ع) و یا ابوالفضل‌عباس(ع) سوگواران را به آسمان بلند می‌کرد.

 

بنابر این گزارش، حضور پرشور همه اقشار مردم اعم از کودک، نوجوان، جوان، پیر، زن و مرد در مراسم شب سوم شهادت امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) امسال چشمگیرتر از سال‌های گذشته بود.

 

* نام و یاد امام حسین(ع) در تمامی اعصار زنده است

حجت‌الاسلام«محمد جواد باقری‌ارومی» در مراسم شب سوم شهادت امام حسین(ع) که در مسجد عباسیه این شهر برگزار شد، اظهارکرد: حضرت امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: نام و یاد امام حسین (ع) در تمامی اعصار و دوره‌ها زنده است.

 

وی با بیان‌اینکه ما هرچه داریم از محرم است، تصریح‌کرد: خونی که در کربلا ریخته شد، درخت اسلام را برای همیشه آبیاری کرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به اینکه امروز به برکت نظام مقدس اسلامی توانسته‌ایم مناسبت‌های مذهبی و شعائر دینی خود را آشکار کنیم، گفت: به برکت نظام اسلامی دهه اول و دوم محرم را گرامی‌ می‌داریم و در ماه صفر نیز راهپیمایی اربعین برگزار می‌کنیم که در سال‌های اخیر به حرکتی جهانی تبدیل شده است.

 

گفتنی است، مداحی محمدباقر تمدنی‌اردبیلی و میثم خیری اردبیلی در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و سینه‌زنی پایان بخش این آیین معنوی در بندر آستارا بود.

 

مراسم شب سوم شهادت امام حسین(ع) در بندر آستارا به همت امام جماعت، هیئت امنای مسجد، پایگاه بسیج شهید نجف‌یار، کانون فرهنگی هنری لثارات الحسین(ع) و هیئت زنجیرزنان و جوانان محله عباسیه برگزار شد.

 

 

کد خبر 1204560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha