رشد قارچ گونه عطاری‌ها در گیلان/ یادواره ۶۸ شهید مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود

اباذری با بیان اینکه در استان گیلان شاهد راه‌اندازی قارچ گونه عطاری‌ها هستیم گفت: استان گیلان در عرصه مبارزه با مواد مخدر ۶۸ شهید و ۲۰ جانباز تقدیم کرده است که به زودی یادواره این شهدا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌محمد علی اباذری» امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن پاسداشت یاد و خاطر شهدای خبرنگار با بیان اینکه در گیلان چهار شهید خبرنگار داریم اظهار کرد:‌ شهید سید محمدرضا ثابت قدم و شهید اسحاقی از جمله شهدای خبرنگار استان گیلان محسوب می‌شوند و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه این شهدا باشیم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان تصریح کرد: شورای هماهنگی زیر مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که رییس‌جمهور ریاست آن را بر عهده دارد و در استانها نیز دبیران شورا با پیشنهاد استاندار و طی یک فرایند خاص انتخاب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارای پنج کمیته تخصصی است اذعان کرد: این کمیته‌ها شامل کمیته مقابله با عرضه با ریاست فرماندهی انتظامی استان گیلان، کمیته فرهنگی و پیشگیری با مسئولیت مدیرکل بهزیستی گیلان، کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی با ریاست دانشگاه علوم پزشکی، کمیته حقوقی و قضایی با ریاست دادستان مرکز استان و کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی با ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تاکید بر اینکه ۲۰ دستگاه عضو این شورا هستند افزود: یکی از مطالبات مهم استان گیلان جمع‌آوری معتادان متجاهر است زیرا واقعا این امر زیبنده استان نیست از طرفی اکثر دستگیر شدگان سرقت‌های خرد از همین قشر محسوب می‌شوند.

 

اباذری اضافه کرد: از سال ۹۴ با تلاش‌های انجام شده یک مرکز ماده ۱۶ با ظرفیت ۵۰ نفر برای نگهداری معتادان متجاهر راه‌اندازی شد که با توجه به نیازهای استان و تلاش بهزیستی و استانداری گیلان قرار شد مرکز نگهداری معتادان متجاهر را در زمینی به مساحت شش هزار و  ۶۰۰ متر مربع  راه‌اندازی کنیم.

 

وی ضمن تقدیر از تلاشها و‌ پیگیری‌های دادستان و دستگاه قضایی استان گیلان ابراز داشت: این مرکز هم اینک با ۲۵۰ نفر آماده پذیرش معتادان متجاهر است و سعی میکنیم ظرفیت آن را در آینده افزایش دهیم.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اذعان کرد: مقرر شد کارفرمایانی که از وجود بهبود یافتگان برای کار و اشتغال استفاده کنند حق بیمه سهم کارفرما آنان هر شش ماه به حسابشان واریز شود. 

 

اباذری تعداد مراکز ماده ۱۵ استان گیلان را ۵۰ مرکز و در شهر رشت ۲۰ مرکز ذکر کرد و بیان داشت: بازدیدهای دورهای و غیر هماهنگی شده از این مراکز انجام می‌شود تا اگر نقصی وجود داشته باشد تذکرات لازم به آنان داده شود در غیر اینصورت مرکز مربوطه تعطیل می‌گردد. 

 

وی اضافه کرد: استان گیلان در عرصه مبارزه با مواد مخدر ۶۸ شهید و ۲۰ جانباز تقدیم کرده است اما تاکنون مراسمی در خور شأن این شهیدان گرفته نشده به همین علت طبق درخواستی که داشتیم قرار است به زودی مراسمی در همین راستا در شهر رشت برگزار شود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان اظهار داشت: هزینه‌های مرتبط با مرکز ماده ۱۶ باید توسط خود شهرداری‌ها تقبل شود و شهرداری‌های استان گیلان فعلا در این زمینه انگیزه‌ای از خود نشان نداده‌اند به همین علت استاندار گیلان تاکید کردند که فرمانداری‌ها سهم هر شهرداری را بر حسب تعداد معتادان متجاهر آن مشخص کنند تا پرداخت شود.

 

اباذری عنوان کرد: به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ها تاکید شده هر دستگاهی که عضو این ستاد است باید به وظایف خود عمل کند و در غیر اینصورت با دستگاه مربوطه برخورد می‌شود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه در شهر رشت و استان گیلان شاهد راه‌اندازی قارچ گونه عطاری‌ها هستیم لزوم نظارت اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی را در این حوزه خواستار شد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۱۰ هزار نفر از افرادی که اعتیاد داشتند، قاچاقی و یا توزیع کننده بودند دستگیر شدند. 

 

کد خبر 1204586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha