دستاوردهای دولت با محوریت امیدبخشی در جامعه تبیین شود

به گفته رفیعی، هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای دولت با محوریت امیدبخشی و خنثی سازی سیاه نمایی دشمن برعلیه انقلاب و القاء ناامیدی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان امروز در شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: با توجه به وقفه دو ساله در برگزاری مراسمات عمومی محرم به جهت شیوع ویروس کرونا، امسال دسته های بزرگ عزاداری با شور و شعور بیشتری شاهد بودیم.

 


ابوالفضل رفیعی ضمن تبریک روز خبرنگار با یادآوری اینکه رسانه ها واسط مردم و حاکمیت هستند و در راستای تقویت مردم سالاری اثرگذارند، گفت: ما تاکید بر حرفه ای بودن این حوزه داریم و لازم است رسانه ها مشکلات را با کمترین دغدغه پیگیری کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه شورای اطباع رسانی در کنار وظایف اصلی خود که همان تولید محتواست ، بحث امیدبخشی به جامعه را نیز مورد توجه قرار دهد، افزود: ترکیب شورای اطلاع رسانی یک جایگاه حاکمیتی است و باید دغدغه های مهمی را مدنظر قرار دهد.

 

رفیعی با یادآوری اینکه در خصوص نقدهایی که انجام می شود باید سیاست هایی برای رفع این نقایص پیش بینی شود، خاطرنشان کرد: رسانه ها با در اختیار داشتن ابزار فضای مجازی و سرعت انتقال مطالب می تواند نقش موثری داشته باشند.

 


این مسئول به حساسیت های فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استفاده از این فضا در رتبه خوبی قرار نداریم و ایجاد و استفاده هدفمند از این فضاها در بیرون از مرزها است.

 


به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، متاسفانه فضای مجازی به مکانی برای سیاه نمای از نظام جمهوری اسلامی توسط دشمنان انقلاب تبدیل شده است و حجم گستره تبادل اطلاعات و ضعف سواد رسانه ای بسیاری از مخاطبان موجب سختی صحت و سقم مطالب شده است.

 


به گفته وی، در اصلاح عملکرد باید به عنوان یک ایرانی و شهروند با لحاظ ارزش های انقلابی، هدفی را مدنظر قرار دهیم و نسبت به خنثی سازی اقدامات و ایجاد امید و رضایت مندی و افزایش نشاط در جامعه اقدام کنیم.

 


رفیعی با یادآوری اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی طی 44 سال گذشته است، گفت: دولت سیزدهم در حالی دولت را تحویل گرفت که کشور با مشکلاتی همچون تورم، بدهی،  مشکلات مربوط به حذف نرخ ترجیحی و مشکلات دیگری که در زمینه مطالبات و معوقات از اقشار مختلف وجود داشت، دست و پنجه نرم می کرد و بعضا شاهد ناعدالتی در اقشار مختلف جامعه بودیم که زمینه نارضاینی بود.

 


وی اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، کنترل تورم و نقدینگی بدون استقراض از بانک مرکزی انجام شد، همچنین حذف ارز ترجیحی و تکلیفی که مجلس بر عهده دولت قرار داده بود را به سرانجام رساند بنابراین در هفته دولت با محوریت امیدبخشی برای خنثی سازی سیاه نمایی دشمن عزم خود را جزم خواهیم کرد.

 


معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان بر ضرورت استفاده از افراد اهل فن در شورای اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اقدامات رسمی دستگاه ها از طریق روابط عمومی ها اطلاع رسانی می شود که در این خصوص ضعیف عمل کرده و نیازمند افراد متخصص در روابط عمومی ها هستیم.

 


وی به نقد خبرنگاران از نحوه پاسخگویی مدیران و ضعف روابط عمومی ها اشاره کرد و ضمن تاکید بر گردآوری و دسته بندی اطلاعات  مربوط به دستگاه های اجرایی گفت: ما مسئول اطلاع رسانی توفیقات دولت در استان هستیم.

 


این مسئول با یادآوری اینکه وظیفه شورای اطلاع رسانی مدیریت چرخه اطلاع رسانی به افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: آموزش یک نیاز اساسی است و هر اندازه توانمندسازی کنیم از طریق آموزش و رسانه ها اثر گذار است.

کد خبر 1204590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha