برای انتشار درس های قیام عاشورا نباید در تاریخ متوقف شویم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه برای انتشار درس های قیام عاشورا نباید در تاریخ متوقف شویم، گفت: باید با بازخوانی حوادث قیام امام حسین(ع)در کربلا اجازه ندهیم واقعه عاشورا دستخوش تحریف و کتمان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۰مرداد) در جمع عزاداران حسینی که در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، بابیان اینکه تجلیل از شهدا، ایثارگران، مجاهدان و جانبازان تجلیل از قیام است، اظهار کرد: برپایی مجالس سوگواری ویژه محرم حسینی در واقع تجلیل از مقام شامخ سیدالشهدا(ع) و قیام عاشورا است.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه  هریک از ما در رابطه با امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ حسینی وظایفی داریم، افزود: باید درس آزادی و آزادگی برگرفته از قیام عاشورای حسینی را بیاموزیم و مروج باشیم.

 

وی با بیان اینکه آزادگان جهان افتخارشان این است که درس آموخته مکتب امام حسین(ع) هسند، گفت: دینداری و عشق به خدا، عرفان و اقامه نماز به اول وقت، خلال خواری و ... از دیگر درس های مکتب عاشوا است و باید مورد توجه همگان باشد.

 


حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حادثه عاشورا سرمایه ای است که اگر بشریت از این سرمایه استفاده کند هرگز ظالمی نمی تواند ادامه حیات داشته باشد، ادامه داد: نباید در تاریخ متوقف شد باید از تاریخ درس و عبرت برای امروز گرفت.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای مکتب عاشورا و با تاسی از قیام امام حسین(ع) به رهبری امام خمینی(ره) بروز و ظهور کرده است، گفت: مرور تاریخ واقعه عاشورا باید دائما مرور شود و حادثه عاشورا باید بازخوانی شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: نباید اجازه دهیم واقعه عاشورا دستخوش تحریف و کتمان شود.

 

وی برلزوم تقویت انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: حفظ وحدت بین مسلمانان به ویژه شیعه و سنی مهم و ضروری است.

 

حجت السالام محمدی لائینی هر فردی در هر پست و مقامی در راستای تقویت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارد بهنوعی یاری رساندن به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: خروجی جلسات و محافل عزاداری باید تقویت تفکر الهی باشد.

کد خبر 1204594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha