درخواست رفع مسدودی حساب فعالان اقتصادی/ ۱۵ درصد حقوق دولتی باید به استان برگردد

در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر اقتصاد بر رفع مسدودی حساب فعالان اقتصادی و بازگشت ۱۵ درصد حقوق دولتی به استان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکترمحمدرضا پورابراهیمی، پنجشنبه( 20 مردادماه) در نشست فعالان اقتصادی استان با وزیر امور اقتصاد و دارایی در محل اتاق بازرگانی با بیان اینکه کرمان؛ استان مهم صنعتی و معدنی و اقتصادی است؛ افزود: سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان کرمان به خزانه واریز شده است.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این در حالی است که از 15 درصدی که باید به استان برمی گشته، عدد بسیار کمی اختصاص یافته است و با چالش ها و مشکلاتی در سال های قبل روبرو بودیم که امیدواریم در شرایط کنونی با اصلاح رویکردها در دولت کنونی این مسائل حل شود.

 

 

وی افزود: نمونه آن مسدودی حساب فعالان اقتصادی است که برخی از آنها جزو افراد متدین هستند اما نحوه تصمیم به شکل غیرکارشناسی است که هزاران حساب بسته شده و افرادی که حسابشان درست است، دچار مشکل شدند و باید وزیر، اقدامات مهمی در این زمینه انجام دهد.

 

 

پورابراهیمی با افزودن این مطلب که در بحث صادرات و برگشت ارز ناشی از صادرات و تسویه تعهدات ارزی سنوات گذشته مشکلاتی داشتیم؛ اظهار کرد: همچنین بحث مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی در اجرا دارد.

 

 

وی با اعلام این مطلب که استان کرمان در آغاز جهش های بزرگ اقتصادی قرار دارد و با وجود محدودیت های کشور، استان توانسته کارهای بزرگی انجام بدهد؛ گفت: فقط در یکی از مجموعه های ما حدود 150 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در حال اجرا است و در شهر کرمان حدود 50 هزار میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری داریم.

 

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه روند مسیر توسعه استان کرمان متوقف نشده و علی رغم همه مشکلات، رو به جلو می رود و از همه فعالان اقصادی استان تشکر می کنم که با وجود سختی ها، پای تولید و تلاش در کشور مانده اند و ما در مجلس آماده همکاری با دولت برای پشتیبانی از فعالان اقتصادی هستیم تا به حل مشکلات کمک کنیم.

 

 


سیدمهدی طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان هم با بیان اینکه خزانه از استان کرمان وصولی هایی دارد که قرار است بخشی از ان به استان برگردد؛ گفت: 15 درصد حقوق دولتی استان باید به کرمان برگردد و امسال این عدد 6000 هزار میلیارد تومان است که برنمی گردد.

 

 

وی تصریح کرد: ظاهر استان کرمان توسعه یافته است اما در عمق، منابع در اختیار توسعه پایدار استان نبوده و شاخص های توسعه پایدار استان عقب است و درخواست داریم 15 درصد حقوق دولتی معادن به داخل استان کرمان برگردد.

 

کد خبر 1204603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha