عضویت ۲۵۵۱ نفر در کانون پرورش فکری کردستان/برگزاری مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سنندج

گوهری با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز کانون پرورش فکری ثابت و چهار مرکز سیار در استان گفت: دو‌هزار و ۵۵۱ نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حمیدرضا گوهری سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان صبح پنج‌شنبه ۲۰ مرداد ماه در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران در وقایع در کنار مردم ایستاده‌اند و اخبار درست را به مردم منعکس می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه کار خبرنگار مانند کار یک هنرمند است که دردهای مردم را بیان می‌کند، افزود: مردم نیازمند اخبار و اطلاعات دقیق و درست هستند و در این راستا اصحاب رسانه می‌توانند نیاز مخاطب را برآورده کنند.

 

 

گوهری اعلام کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان مرکز تخصصی در حوزه کودکان است و میتواند کتب ویژه سنین کودکان و نوجوانان را چاپ و‌ توزیع کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی در کردستان داریم، اعلام کرد: کانون پرورش فکری کردستان با ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار برای امانت و توزیع کتاب، قصه‌گویی به کودکان فعالیت دارد.

 

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اعلام کرد: با وجود شیوع کرونا در سنوات اخیر حال کودکان و نوجوانان را باید دریابیم و با قصه‌گویی و ارائه خدمت به آنها زمینه حال خوب آنها را فراهم کنیم.

 

 

گوهری با اعلام اینکه۲۹۰ هزار دانش‌آموز در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر دختر و مابقی پسر هستند، اضافه کرد: موظفیم در راستای اهداف تعلیم و تربیت در کنار آموزش و پرورش حرکت کنیم و برای رشد و بالندگی آنها گام برداریم.

 

 

وی یادآور شد: مرکز سیار سقز به دلیل اسقاطی بودن نیاز به توجه دارد و باید برای ارتئه خدمت به کودکان و نوجوانان سقزی ماشین سیار این شهرستان تعویض وتجهیز شود.

 

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه لازم است مراکز سیار در استان افزایش یابد، عنوان کرد: زمانی می‌توانیم بیان کنیم پایتخت کتاب هستیم که کتاب را به کودکان و نوجوانان برسانیم.

 

 

گوهری اضافه کرد: دو‌هزار و ۵۵۱ نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان هستند و ۱۸۰ هزار ۸۱۴ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار وجود دارد.

 

 

وی اذعان کرد: ۱۷۰ کارگاه تخصصی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود و انجمن‌های مختلف از جمله انجمن ادبی در این مراکز فعال است.

 

 

وی اخلاقیات را حلقه گمشده حوزه فرهنگ و هنر خواند و گفت: حس مسئولیت، همدلی و کنار هم بودن در همه ما باید وجود داشته باشد تا شاهد رشد و تعالی فرهنگ و هنر استان باشیم.

 

 

گوهری اضافه کرد: مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شهریور ماه در سنندج برگزار می‌شود.

 

 

وی از افتتاح مرکز کانون پرورش فکری ویژه کودکان و نوجوانان نابینا خبر داد و گفت: این مرکز بزودی با آموزش‌خای خط بریل راه‌اندازی  می‌شود و مرکز فراگیر بهاران نیز برای کودکان شرایط خاص نیز فعال است.

 

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تصریح کرد: جامعه نیازمند انرژی مثبت است و کمک کنیم در کنار هم بتوانیم انرژی مثبت و خوبی‌ها را به جامعه تزریق کنیم.

کد خبر 1204604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha