نهضت عاشورا اسلام را از خطر نابودی نجات داد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر قیام حسینی نبود، دیگر اثری از اسلام باقی نمی‌ماند بر همین مبنا به طور یقین جهان اسلام امروز و همیشه مدیون قیام سالار شهیدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل مجید زجاجی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در خانه تاریخی آل یاسین با اشاره به آیه شریفه « وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا ..»، شرط هدایت الهی را کار خالصانه برای خدای متعال دانست و گفت: هر فردی در هر جایگاهی که کاری را برای خدای متعال انجام می‌دهد، حضرت حق خود راه را به او نشان می‌دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه این وعده را شامل تمام مراحل و شئون زندگی از جمله ازدواج، کار و...قلمداد و تأکید کرد: اگر در نیت و قصد ما غیر از خدا وجود داشته باشد، نمی‌توانیم انتظار تحقق این وعده را برای خود داشته باشیم.

 

زجاحی همچنین با اشاره به آزاد آفریده شدن انسان گفت: این آزادی و حق انتخاب، در پذیرش دین است و پس از انتخاب باید رسم بندگی را به جای آورد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه دین به فرستاده شدن ۱۲۴ هزار پیامبر از جمله پنج پیامبر اولوالعزم اشاره و عنوان کرد: پرونده نبوت با بعثت پیامبر اکرم(ص) به عنوان رسول خاتم بسته شد اما خدای متعال مسیر هدایت بشر را از طریق ۱۲ امام خویش ادامه داده است.

 

زجاجی با یادآوری چالش‌های اجتماعی و سیاسی بعد از رحلت پیامبر(ص)، به ظهور برخی از بدعت‌ها اشاره و تصریح کرد: این انحرافات در زمان یزید به اوج خود رسید و اصل دین در معرض خطر قرار گرفت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، تلقی کفایت ظاهری به قرآن کریم و نادیده گرفتن روایات و سخن پیامبر اکرم(ص) را یکی از این بدعت‌ها دانست.

 

زجاجی تأکید کرد: کار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زمینی نبود بلکه آسمانی بود و بر همین اساس توانست دین مبین اسلام را از خطر نابودی نجات دهد.

کد خبر 1204627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha