۶۸میلیون خدمت ثبتی در کشور انجام شده است

بابایی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۶۸ میلیون خدمت ثبتی انجام شده است گفت: بیش از ۹۰ درصد از این خدمات به‌صورت هوشمند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حسن بابایی » در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۶۸ میلیون خدمت ثبتی انجام شده است گفت: بیش از ۹۰ درصد از این خدمات به‌صورت هوشمند بوده که امیدواریم شاهد افزایش این روند تا پایان سال باشیم.

 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: در مقایسه با سال‌های گذشته با توجه به سامانه‌های مختلفی که تعریف  شده ،بسیاری از خدمات و امورات در قالب این سامانه‌ها انجام می‌شود و براساس آمار و ارقام موجود امسال بیش از ۷۰ درصد از خدمات ثبتی در مقایسه با سال گذشته در قالب این سامانه‌ها انجام شده است.

 

وی با اشاره به کاهش ۲۰درصدی در بحث ثبت‌اسناد مربوط به انتقال اموال و املاک اظهارداشت: ثبت‌اسناد مربوط به وکالت و گواهی امضا افزایش داشته است.

 

بابایی میزان وصول معوقات بانکی در واحدهای ثبتی در سال گذشته را۷۹ هزار میلیارد تومان ذکرکردو گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده است افزایشی ۲۰۰ درصدی داشته است.

 

رئیس سازمان سند اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اسناد ملکی و تعهدی تنها در دفترخانه‌ها باید تنظیم و ثبت شود، ابراز داشت: تاکید روی این موضوع به دلیل پیشگیری از خطا در معامله است چرا که این دفترخانه‌ها به انواع سامانه‌های استعلامی دسترسی لازم را دارند.

 

وی با تأکید براینکه هویت‌ها خریدار و فروشنده، تعیین اصالت ملک مورد نظر و تعیین ممنوع المعامله بودن یا نبودن افراد از جمله مواردی که همگی در دفترخانه‌ها به راحتی قابل دسترسی خواهند بود،ادامه داد: این اقدام پرونده‌های دعاوی را می‌تواند به حداقل کاهش دهد.

 

بابایی در ادامه به وضعیت استان سمنان در زمینه اجرای طرح حدنگاری و صدور سند مالکیت اشاره کردوافزود: این استان عملکرد مطلوب داشته و بیش از ۹۶ درصد اراضی ملی استان سمنان با اقدام جهادی حدنگاری شده است.

 

رئیس سازمان سند اسناد و املاک کشور صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی را تقاضا محور دانست وبیان کرد: استان سمنان در زمینه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ درصد اراضی کشاورزی استان سمنان سنددار شده است افزود: وضعیت استان سمنان در زمینه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی بالاتر از میانگین کشوری است.

کد خبر 1204688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha