افزایش ٢.۵ برابری اعتبارات بهزیستی گلستان/ ١٢٠٠ نفر حق پرستاری از معلولان دریافت می کنند

کیانی از تعیین ماهانه یک میلیون تومان حق پرستاری برای یک هزار و ٢٠٠ نفر معلول شدید از سوی اداره کل بهزیستی گلستان خبر داد.

«عارف کیانی» در بازدید از دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان گلستان به خبرنگار شبستان گفت: اعتبارات امسال اداره کل بهزیستی استان نسبت به سال قبل آن دو نیم برابر افزایش پیدا کرده است، در سال ۱۳۹۹ اعتبارات این اداره کل ۷۷ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۰ به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان افزود: دومین مرکز قرنطینه کشور در استان گلستان افتتاح شده است و ٢۵ مرکز شبه خانواده در استان فعالیت می کنند.

 

وی از افزایش پرداختی به ترخیصی های ١٨ سال به بالا، ادامه داد: پیش از این از سوی بهزیستی ۵٠ میلیون تومان به این افراد پرداخت می شد ولی امسال به ۳۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض رسیده است.

 

کیانی خاطرنشان کرد: این بچه ها قبل از ترخیص آموزش و مشاوره های لازم را فرا می گیرند و با شرایط زندگی در بیرون آشنا می شوند و کارآموزی انجام می دهند.

 

وی گفت: این فرزندان تا زمانی که قید حیات هستند تحت نظارت بهزیستی هستند و همچنین برای رفتن به دانشگاه آزاد هزینه‌های آنها پرداخت می‌شود.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان افزود: ۲۲۵ بچه در این مراکز نگهداری می شود که تا کنون ۳۳۴ نفر ترخیص شده اند.

 

وی گفت: همچنین بهزیستی برای نگهداری کودکان در مراکز نگهداری یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان جهت هزینه نگهداری پرداخت می شود.

 

کیانی با بیان اینکه ۴۴ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی گلستان هستند، افزود: ماهانه بین ۴۵۰ تا یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان به این افراد مستمری پرداخت می‌شود.

 

وی از تعیین حق پرستاری برای معلولان شدید خبر داد و گفت: از سوی بهزیستی ماهانه یک میلیون تومان حق پرستاری از معلولان در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان افزود: در استان ۴ هزار معلول شدید وجود دارد که از این تعداد تاکنون برای یک هزار و ۲۰۰ نفر حق پرستاری تعیین شده و برای دو هزار و ٨٩٠ نفر دیگر نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

 

کد خبر 1204721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha