ضرورت ارتقای برخی ادارات بم/ از تولیدکنندگان به ویژه در نخیلات باید حمایت جدی صورت بگیرد

آیت الله رییسی با برشمردن ظرفیت های این شهرستان و با تأکید بر ضرورت ارتقای برخی از ادارات این شهر در سطحی فراتر از آنچه در استان است، با توجه به ظرفیت کشاورزی بم هم گفت: از تولیدکنندگان به ویژه در نخیلات باید حمایت جدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بم؛ آیت الله سیدابراهیم رییسی، ظهر جمعه(۲۱ مرداد) در دیدار مردمی در مسجد جامع شهر از بم را به رشادت و شجاعت و ایستادگی و ارادت به وجود ابی عبدالله علیه السلام و عرض ارادت به عاشورا توصیف و بیان کرد: بم را به نام عاشورا و تاسوعایی  می شناسیم که همواره بم نماد و نمود سوگواری و عزاداری برای وجود مقدس ابی عبدالله علیه السلام شناخته شده است.

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه نه فقط در کرمان بلکه جهان اسلام به عرض ارادت مردم اینجا نگاه می کند که چگونه به ابی عبدالله علیه السلام عرض ارادت می کنند؛ اظهار کرد: مردم این سامان را به نام ایستادگی و مقاومت و صبوری و تحمل سختی ها می شناسیم که تحمل سختی زلزله تحمل کمی نبود و ساختن دوباره بم هم کار ساده ای نبود و بنده در ایام زلزله بم آمدم که شرایط تأسف انگیزی بود.

 

 

وی ادامه داد: مردم بم را به عنوان مردمی می شناسیم که بر ویرانه های بم، بمی باشکوه تر از سابق ساختند؛ مردمی مقاوم و با صبر و تحمل و بردبار و بم را به عنوان یک منطقه تولید کننده محصولات کشاورزی که کشور از آن بهره مند است شناخته می شود لذا به جهت نقش آفرینی مردم بم در این ایام بسیار عزیز که عزاداری شما در کشور و جهان اسلام نمود کرده و هم به جهت صبر و بردباری شما در مصیبت زلزله و در ساختن بمی زنده تشکر می کنم.

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه محصولات و تولیدات این منطقه سر سفره مردم کشور است؛ تصریح کرد: بم؛ مردمی تولید کننده و مولد دارد و این مهم است یک منطقه خود مولد باشد و امروز نخیلات در بم زبانزد همه است؛ محصولی که رغبت به آن وجود دارد زیرا محصولات کشاورزی بم به عنوان محصول ممتاز برای همه شناخته شده است و این نشاندهنده مرغوبیت و مطلوبیت محصولات کشاورزی است و از نقش تولیدی و مولد بودن مردم بم تقدیر می کنم زیرا کاری کردید که همچنان محصولات این منطقه در جایگاه ممتازی قرار دارد.

 

 

وی به وجود صنایع در شهرستان بم و تولیدات جدید این عرصه به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند هم اشاره و تأکید کرد: امروز محور ما تولید است و بم در تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان گام های خوبی برداشته و نوید خوبی برای آینده می دهد و ما حتماً در این تولید وظیفه حمایتی داریم و از تولیدکنندگان به ویژه در نخیلات باید حمایت جدی صورت بگیرد.

 

 

 

آیت الله رییسی بر فعال کردن بخش خصوصی هم تأکید و در ادامه اظهار کرد: کشاورز باید احساس کند اقتصاد کشاورزی او در روستا فعال و برای او صرف می کند و همت دولت پشتیبانی از کشاورزان است زیرا دولت معتقد به کاستن زا تصدی گری خود و افزایش نقش بخش خصوصی و کشاورزان و مردم است تا خود فقط نقش هدایت و نظارت و حمایت داشته باشد.

 

 

وی در خطاب به مدیران شهرستان گفت: امروز خدمت و تلاش برای مردم این منطقه و سامان به خاطر عشق به ابی عبدالله و نظام و رهبری یکی از افتخارات بنده و شما است و افتخاری نصیب هر مدیری شده که وصف این مردم دلدادگی به ابی عبدالله و صبر و بردرباری در سختی ها است.

 

 

رییس جمهوری به صراحت بیان کرد: جاهایی که ظرفیت پاسخگویی نیست باید ادارات مستقر شود به طور مثال بهزیستی، جهاد کشاورزی و... در بم باید سازمانی فراتر از سطح استان باشد زیرا با توجه به معلولیت ها در این شهرستان اینجا یک سازمان بهزیستی فراتر از سطح کل استان می طلبد و یا سازمان جهاد کشاورزی زیرا حمایت از دسترنج کشاورز بم و افزایش تولید، عزت کشور است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مسئله اشتغال برای ما مهم است و تحصیلکرده های بم کم نیستند و زمینه های کار و فعالیت در بم و استان اولویت دارد؛ افزود: گزینش نیروهای بومی در استان و شهرستان برای ما اولویت دارد.

 

 

آیت الله رییسی در خصوص درخواست مردم شهرستان بم برای استقلال شرق استان کرمان به عنوان یک استان مجزا، گفت: در جیرفت هم عرض کردم خواست مردم{جیرفت} سالها مطرح است و در ادوار مختلف توسط بخش های مختلف گاهی مطرح شده اما حادث نشده و الان در دستور کار است و نسبت به جنوب استان که مباحث ان مربوط به سال های پیش است با توجه به ضرورت توسعه یافتگی و محرومیت آنجا باید انجام شود.

 

 

وی ادامه داد: درباره خواست شما{مردم بم} ما شاخص هایی داریم که باید در سلسله مراتب بررسی و کارشناسی  مورد توجه قرار بگیرد و حتماً خواست شما برای ما بسیار اهمیت دارد اما شاخص هایی از جمله جمعیت، ظرفیت هر منطقه و... لازم دارد و بنده در مقام رد یا تأیید خواسته شما نیستم اما بررسی کارشناسی می شود و اگر شاخص ها وجود نداشت باید ضعف ها جبران شود.

 

 

 

آیت الله رییسی تصریح کرد: مردم فرهیخته این منطقه بدانند همواره حضور با معنای شما در همه صحنه ها برای ما تکلیف آور است و ما همه مأموریت خود در دولت را بر اجرای عدالت می گذاریم و مستند ما در اجرای عدالت آمایش سرزمینی است که هر کجا محرومیت باشد بیشتر توجه کنیم که شهید حاج قاسم هم همواره در دیدارهایی که با ایشان داشتم نسبت به این محرومیت ها تأکید داشتند.

 

 

وی در پایان از اینکه در این سفر مجال حضور در همه شهرستان های استان فراهم نیست عذرخواهی و وعده کرد تا در فرصت دیگری به مابقی شهرستان های استان سفر کند و از استاندار و مدیران درخواست کرد: خواسته های مردم از جمله گزارش های مردمی و درخواست های مصداقی مورد تأکید و توجه قرار بگیرد.

 

کد خبر 1204805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha