طی هفته های آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم

زارع پور چرخه فضایی کشورمان را قابل تحسین دانست و گفت: ان شاءالله در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلو را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلو خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راور، عیسی زارع پور، جمعه(۲۱ مرداد) در نشست شورای اداری راور با بیان اینکه نام استان کرمان به نیکی و با افتخار ثبت و ضبط شده است، افزود: در مورد دستاوردهای دولت در همه عرصه‌ها، کارهای بزرگی صورت گرفته است.

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تراز تجاری مثبت، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، سفرهای عزتمندانه ریاست جمهوری و آورده‌های آن برای کشور، افزایش تجارت خارجی و... را مصادیقی از دستاوردهای یکساله دولت برشمرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه بیش از دو هزار روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم اما هنوز چهار هزار و ۵۰۰  روستا داریم که هیچ نوع ارتباطی ندارند؛ افزود: میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور و در حدود ۶۰ درصد و در شهرستان راور ۳۰ درصد است.

 

 

 

زارع پور قول داد این درصد تا پایان سال جاری حداقل به ۹۰ درصد در شهرستان راور رسانده شود و در ادامه اظهار کرد: پروژه بزرگ فیبر نوری منازل نوری و کسب و کارها را شروع کردیم که سرعت اینترنت و شبکه را ظرف سه سال آینده چند ده برابر خواهد کرد.

 

 

 

وی از افتتاح پنجره ملی خدمات در ماه آینده توسط ریاست‌جمهوری خبر داد که خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یکبار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و گفت: در حوزه فضایی اتفاقات خوبی افتاده است، ماهواره نوری که با پرتابگر بومی سال گذشته پرتاب شد الان عملیاتی است و تصاویر ارسال می‌کند که صفر تا صد آن کار خودمان و مایه افتخار است.

 

 

 

زارع پور با بیان اینکه در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره ۵۰ کیلو را در مدار قرار دهیم و ان شاءالله در دو سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند ۱۰۰ کیلو را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلو خواهیم رسید؛ به همکاری‌های بین‌المللی و پرتاب ماهواره خیام هم اشاره و تصریح کرد: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: چرخه فضایی ایران قابل تحسین است و در سفر اخیر به روسیه، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی ایران مورد اقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است و دولت به دنبال این است مشکلات ریسه‌ای کشور را حل کند و مدیران دولت باید تصمیمات روی زمین مانده را با کار شبانه روزی عالمانه مبتنی بر برنامه تبدیل به امید برای مردم و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

 

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دور اول سفر بنا بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و از قبل کار کارشناسی صورت می‌گیرد و چهارچوب کلی سفر مشخص است.

 

 

 

محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هم با بیان اینکه در خصوص فیبر نوری توافق شده که 600 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان راور انجام شود؛ گفت: 220 کیلومتر اجرایی و 380 کیلومتر هم توافق شده است که جای تشکر دارد اما امیدواریم عملیات اجرایی 380 کیلومتر تا پایان امسال به پایان می رسد.

 


 

وی تاکید کرد: موضوع جدی ما  تلفن ثابت شهر راور است که وضعیت نامناسبی دارد و قابل قبول نیست و درخواست داریم مشکل محدوده های شهر راور به صورت ویژه حل شود.

 

 

 

پورابراهیمی گفت: آنتن دهی تلفن همراه هم باید ارتقا یابد و در جاده ترانزیتی و جاده های فرعی باید این در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1204842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha