اقتدار جبهه مقاومت مرهون شهدای مدافع حرم است/ در مذاکرات دوبار گزیده نمی‌شویم

آیت الله شعبانی موثقی مطرح کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید همدانی‌ها امروز جبهه مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده و توانایی مقابله را از این رژیم غاصب گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر امروز در خطبه‌ نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل بارها به بشار اسد پیشنهاد داده بودند که در صورت قطع ارتباط با ایران و جبهه مقاومت لبنان از او حمایت می‌کنند و به دلیل مخالفت با این پیشنهاد، جنگ داخلی  را در سوریه را با هدف تضعیف مقاومت به راه انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مشکل دشمنان با دولت سوریه نبود؛ افزود:  سیاست کلان آنها، گسترش دامنه رژیم صهیونیستی در منطقه بود از این رو داعش را در سوریه به  راه انداخت و افرادی چون سردار شهید همدانی با حضور مستشاری خود به تشکیل هسته دفاع وطنی کمک کردند.

آیت الله شعبانی موثقی مطرح کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید همدانی‌ها امروز جبهه مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده و توانایی مقابله را از این رژیم غاصب گرفته است.

وی گفت: امروز دشمن فهمیده که به سادگی نمی‌تواند با برابر جبهه مقاومت مقابله کند و جامعه قدردان شهدای مدافع حرم و سردار پر افتخاری چون شهید همدانی است؛ بگذریم که برخی با درک نادرست از مسئله امنیت، حرف‌های اشتباهی زده و زخم زبان می‌زنند.

امام جمعه همدان درباره جریان مذاکرات هم بیان کرد: مسئله اصلی مذاکرات خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی نیست؛ بلکه ایران معتقد است تحریم‌ها باید تمام شده و از منافع برجام بهره مند شویم.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: جریان 5+1 هم باید تضمین محکم به ما دهد در حالی‌که این‌طور نیست و فرافکنی می‌کند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و دوبار گزیده شد.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما از موضع قدرت مذاکره می‌کند و اعلام کرده توان فنی ساخت بمب اتم را هم داریم، اما نمی‌خواهیم بسازیم نه اینکه نمی‌توانیم.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: طرف غربی، متنی را هم به عنوان متن نهایی توافق اعلام کرده‌اند، اما هیچ متنی بدون موافقت جمهوری اسلامی پذیرفته نیست.

وی با قدرانی از هیئت‌های مذهبی برای برگزاری برنامه عزاداری ماه محرم هم بیان کرد: جای تجمع بزرگ مردمی در عزاداری مردم همدان خالی است و نیاز به تشکیل برنامه منسجم داریم تا همگی حتی تماشاچی‌ها در آن شرکت کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به مشکل کمبود آب در همدان هم تأکید کرد: مسئولان پیش از قطع آب، موضوع را به مردم اطلاع رسانی کنند تا آمادگی داشته باشند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به روزهای ورود کاروان اسرای کربلا به شهر کوفه محل خلافت امیرالمؤمنین(ع) هم گفت: مردم شهری که هنوز دستگیری‌های حضرت علی(ع) از نیازمندان را فراموش نکرده‌؛ حالا سنگ به دست گرفته و شهر را آذین بسته‌اند.

وی بیان کرد: حضرت زینب(س) در کوفه و شام با صلابت و اقتداری چون حضرت علی(ع) با دشمنان دین سخن گفت و آنها را رسوا ساخت.

کد خبر 1204846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha