هیچ جایی از مناطق اسلامی نباید برای آمریکایی ها امن باشد

آیت الله عابدینی گفت: مقاومت اسلامی باید تا محو کامل غده سرطانی رژیم صهیونیستی به مسیر خود ادامه دهد و این مقاومت باید تا پایان حضور استکبار جهانی و آمریکا در منطقه ادامه داشته تا آمریکایی ها هیچ جایی در مناطق اسلامی را برای خود امن ندانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۱ مرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مناسبت های پیش رو روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی است، مشارکت اجتماعی به این معنا نیست که عده ای مسئولیتی داشته و بقیه خود را کنار بکشند در حالی که همه باید در همه امور حضور داشته باشند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مشارکت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که اگر مشارکت اجتماعی و مردمی وجود نداشت انقلاب ما به پیروزی نمی رسید و قدرت خداوند متعال را در حضور مردم مشاهده کردیم.

 

وی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم زن و مرد، پیر و جوان احساس مسئولیت کرده و آنها که خودشان نمی توانستند در جبهه حضور یابند فرزندان خود را راهی جبهه ها کردند و اگر این مشارکت مردم نبود ما در جنگ موفق نمی شدیم.

 

آیت الله عابدینی افزود: در عراق و سوریه و مبارزه با داعش هم اگر این مشارکت مردمی نبود داعشی ها راه خود را ادامه داده و دیگر کشورهای اسلامی را به خاک و خون می کشیدند ولی با مشارکت و بسیج مردمی پیروزی حاصل شد.

 

وی تصریح کرد: در بحث اقتصادی هم مشارکت مردم یکی از موضوعات مهم است و دولت باید تدبیر کرده و نظارت بر بازار داشته باشد و بیشتر به فکر کسانی باشد که به لحاظ معیشتی در تنگنا بوده و شغل و درآمدی ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: مردم در بحث اقتصادی باید مشارکت کرده و به دولت کمک کنند البته اینگونه هم هست و ما مشارکت مردم در بخش های مختلف را داشتیم و یکی دیگر از جاهایی که شاهد مشارکت مردم بودیم در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله بوده است که به کمک هموطنان خود شتافتند.

 

وی با اشاره به روز جهانی جوان اظهار کرد: غیرمسلمانانی که از جوان صحبت می کنند و بلندگوهای استکباری که گاهی از حقوق جوانان و بانوان حرف می زنند اینها در یمن و دیگر کشورها زنان، کودکان و جوانان را به شهادت می رسانند.  

 

آیت الله عابدینی افزود: حضرت علی (ع) فرمودند با جوان ها مشورت کنید و این فرمایش امیرالمومنین به معنای احترام به جوانان است و در مشورت کردن مطالب مهم و جدی بیان می شود و جوان هم خلاقیت و نوآوری دارند و فکرش آزاد است و البته در ادامه حضرت علی (ع) فرموده اند آنچه با جوان مشورت کردید را به خدمت پیران برده و تجربه آنها را با خلاقیت و نشاط جوانان بیامیزید.

 

وی عنوان کرد: دولت خوشبختانه نگاه خوبی به جوانان دارد و در این فضا جوانان هم باید شایستگی های خود را نشان دهند  و امیدواریم خداوند متعال به جوانان ما در مسیر خدمت به اسلام، تحول آفرینی، علم و دانش و خلاقیت عنایت کند و در این مسیر موفق باشند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به مقاومت اسلامی گفت: خوشبختانه مقاومت اسلامی و نهضت بیداری اسلامی را روز به روز زنده تر مشاهده می کنیم و کربلای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نماد مقاومت اسلامی است و امام حسین (ع) و یاران ایشان در برابر یزدیان ایستادند و این عزت و اقتدار امروز نتیجه ایستادگی در برابر دشمنان است.

 

وی تأکید کرد: مقاومت اسلامی باید تا محو کامل غده سرطانی رژیم صهیونیستی به مسیر خود ادامه دهد و این مقاومت باید تا پایان حضور استکبار جهانی و آمریکا در منطقه ادامه داشته تا آمریکایی ها هیچ جایی در مناطق اسلامی را برای خود امن ندانند.

 

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به قرار گرفتن ماهواره خیان در مدار یادآور شد: این اتفاق در واقع تقویت حضور ما در عرصه فضایی بوده که کاری ارزشمند است زیرا انحصارطلبی غربی ها را محدود کردیم و ان شاالله برکات این مهم در آینده بیشتر دیده خواهد شد.

 

کد خبر 1204850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha