تمرکز بر پیشگیری و افزایش مشارکت مردمی است

ارشاد با اشاره به سیاست های دیوان محاسبات کشور گفت: سیاست ما تمرکز بر پیشگیری به جای مچ گیری و افزایش مشارکت مردمی و نظارت همگانی بر عملکرد قوه مجریه و حفظ بیت المال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید مجتبی ارشاد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت های دیوان محاسبات در کشور و اقدامات آن در استان اصفهان اظهارداشت: عملکرد 172 دستگاه اداری استان در سال 1400 توسط دیوان محاسبات بررسی و نتایج آن به صورت شفاف بر روی سایت و معرض عموم قرار گرفته است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان افزود: تمرکز بر پیشگیری به جای مچ گیری و افزایش مشارکت مردمی و نظارت همگانی بر عملکرد قوه مجریه و حفظ بیت المال است که این رویه در استان اصفهان همسو با کل کشور اجرایی می شود.

 

وی ادامه داد: مطالبه گری مردم و گزارشات نظارتی مردم فصل مهمی در پیشگیری و رسیدگی به موقع تخلفات بوده و از اتلاف سرمایه ملی و بودجه بیت المال شده است.

ارشاد با اشاره به سیاست های گذشته و تغییرات آن در دوره جدید خاطرنشان کرد: در گذشته تنها نظارت های راهبردی دیوان محاسبات و شرکت ها بر مصرف بودجه وجود داشت ولی امروز بخش زیادی از عملکرد و انجام ماموریت ها را مدیون همکاری مردم می دانیم.

 

وی با بیان اینکه محدود به نظارت بخش خاصی از بودجه نیستیم، تصریح کرد: دیوان محاسبات بر روند هزینه کرد بودجه در بخش های مختلف به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی نظارت دارد.

به گفته مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان، نظارت بر شرکت های نیمه خصوصی وابسته به دولت هم مورد توجه قرار گرفته و یکی از مطالبات به حق مردم نظارت بر همین حوزه است که نباید مغفول بماند.

 

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: ایشان هم در فعال سازی نقش مردمی و نظارت کامل بر صرف بودجه تاکید داشته اند و منویات رهبر انقلاب پیش روی عملکرد دیوان است.

ارشاد خاطرنشان ساخت: در همه ابعاد انجام ماموریت خود پیشگیری را مهم می دانیم و به جای ایجاد محکومیت ها، پیشگیری را درحد اعلا مورد توجه قرار داده و محکومیت و دستگیری در مرحله آخر قرار دارد.

کد خبر 1204855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha