عظمت اربعین نشانه ظهور مهدی فاطمه (س) است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه اظهارات توهین آمیز یکی از سران فتنه سال ۸۸ تلاشی برای روشن کردن شعله‌های جدید فتنه در این کشور است گفت: عظمت اربعین نشانه ظهور مهدی فاطمه (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «‌تقی روحانی» امروز (جمعه، ۲۱ مرداد) در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در این دومین جمعه ماه محرم الحرام و در ایام اسارت آل الله در این لحظات اولیه خطبه اول هم خودم و هم شما برادران و خواهران نمازگزار را به رعایت تقوای الهی، ترک گناه و اطاعت از فرمان خدا دعوت و توصیه می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه به فرموده بزرگان دین، آثار و تبعات ارتکاب به گناه بسیار وسیع است و‌ حتی در کار و فعالیت افراد هم اثر می‌گذارد عنوان کرد: امام حسین (علیه السلام) گناه و کج روی را از امت نمی‌پذیرد بنابراین زیر بیرق‌ها قرار گرفتن و پیراهن مشکی پوشیدن باید اثر مثبت خود را بر جای بگذارد و فرد را نورانی کند.

 

روحانی با بیان اینکه قیام خونین امام حسین (علیه السلام) با شهادت امام و یارانش به پایان نرسید ابراز داشت: این خط سرخ که مقابله با ظلم و عدالت خواهی است نه فقط جلوی راه شیعه بلکه جلوی راه همه بشریت قرار گرفت تا ملت‌ها اجازه ندهند که توسط ظالمان به بند و اسارت کشیده شوند. 

 

وی گسترش فرهنگ عزاداری ماه محرم و ایام شهادت آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) در پنج قاره جهان را از دیگر ویژگی‌های قیام عاشورا خواند و اذعان کرد:‌ با شهادت امام حسین (علیه السلام) و یارانش این خط سرخ شروع شد و تا ظهور فرزند حضرت زهرا (س) حضرت مهدی (عج) ادامه دارد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه فریاد یا حسین (ع) هرگز سرد نخواهد شد ادامه داد: حضرت زینب( سلام الله علیه) در آن مجلس تاریخی شام و در جهاد تبیین فریاد زد و بر صورت یزید کوبید و فرمود که یزید هرگز نمی‌تواند نام شهدای کربلا، راه آنان و هدف آنان را محو کند.  

 

روحانی عصاره هر دو پرچم سرخ عاشورا و مهدویت را ولایتمداری ذکر نمود و اذعان کرد: اربعین را پیش رو داریم و این مناسبت حقیقتا مصداق بارز بین المللی شدن امام حسین (علیه السلام) و قیام عاشورا محسوب می‌شود و حتی روایت داریم که این عظمت اربعین نشانه ظهور مهدی فاطمه (س) است.

 

وی شکست تروریست‌های داعش توسط شهید حسین همدانی ها و فرزندان حضرت زینب( س) را متذکر شد و اظهار داشت: ما با دو پرچم عاشورا و مهدویت به راه خود ادامه می دهیم به همین علت مادیون، سکولارها، لامذهب ها و آن طرف آبی‌ها اصلا نمی‌فهمند شهادت یعنی چه فلذا همیشه تاریخ محاسبات‌شان غلط از آب در می‌آید.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عاشورا را روز حیات شیعیان و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) دانست و اضافه کرد: دشمن فکر می کرد با از میان بداشتن حاج قاسم جبهه مقاومت شکسته می‌شود در حالی که پس از شهادت سردار دلها جبهه مقاومت تقویت شد و این خاصیت ریخته شدن خون در را خداست.

 

روحانی ضمن اشاره به شبهه افکنی برخی برای جدا کردن امام حسین( علیه السلام) از مردم افزود: دشمن و معاندان چه چیزها که در همین راستا به ذهن جوانان ما تزریق نمی‌کنند و دائم در حال شبهه افکنی‌اند در حالی که دین اسلام را خداوند متعال به بشریت داده است.

 

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر عنوان کرد: باز هم هم خودم و هم شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی توصیه و دعوت می‌کنم و دعا میکنم خداوند متعال ما را در این مسیر موفق گرداند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: هفته گذشته شاهد هجوم رژیم کودک کش صهیونیستی علیه فلسطینیان و در حمله ناجوانمردانه به نوار غزه بودیم و دیدیم که تعداد زیادی از زنان و کودکان در جلوی چشمان مدعیان حقوق بشر مجروح و یا شهید شدند در حالیکه همان مدعیان حتی یک کلمه حرف نزدند.

 

روحانی اظهار داشت: رژیم کودک کش صهیونیستی قرار نبود حمله خود را سه روزه تمام کند اما وقتی شلیک ۶۰۰ موشک را از نوار غزه حتی به تل آویو دید وحشت کرد زیرا تمام شهرهای این اشغالگر ناامن شده بود بنابراین دست به دامن مصری‌ها و قطری‌ها شد.

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونسیتی در حملات شش روزه خود چندین کشور عربی را شکست داد و منطقه را فتح کرد ابراز داشت: این رژیم هر زمان که اراده میکرد تا بیروت پیش می‌آمد اما هم اینک از حملات رزمندگان در نوار غزه به وحشت افتاده و حقیقتا این مقاومت یادگار بزرگ امام خمینی(ره) است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر این فرمایش ولی امر مسلمین جهان که زمان بزن در رو ها گذشته است را مورد اشاره قرار داد و ضمن تبریک این پیروزی به جبهه مقاومت، حزب‌الله و ملت جهان اسلام تصریح کرد: اگر رژیم کودک کش صهیونیستی بخواهد غلطی کند باید شاهد حملات محکم‌تر رزمندگان اسلام تا دل تل‌آویو باشد.

 

روحانی در بخش دیگری اذعان کرد: ۲۶ مرداد سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی را در پیش داریم و این روز را تبریک عرض می‌کنم و به همه آزادگان عزیز که با درس از کربلا و اسرای کربلا صبوری و مقاومت را یاد گرفتند دست مریزاد می‌گویم و دست آنان را بوسه میزنم و بر این بوسه افتخار می‌کنم و به ایشان عرض می کنم که قدر خود را بدانند. 

 

وی اظهار داشت: مردم و مسئولان ما هم باید قدر آزادگان عزیز را بدانند و در اینجا باید اشاره کنم که برخی فرزندان شهید و آزادگان در پیچ و خم کارهای اداری گرفتار هستند و از اینکه کار آنان در حوزه‌های مختلف انجام نمی شود ناراحتند و انتظار داریم مسئولان نه تنها لسانی بلکه در عمل قدردان این عزیزان باشند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اظهارات توهین آمیز یکی از سران فتنه سال ۸۸ را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: قطعا این کار تلاشی است برای روشن کردن شعله های جدید فتنه در این کشور تا ناکامی‌های سال ۸۸ را بتوانند به نحوی جبران کنند غافل از آنکه در عاشورای ۸۸ وقتی دستور دادند که خیمه‌های امام حسین(ع) به آتش کشیده شود این ملت با حماسه نهم دی توی دهان آنها زدند و باید بدانند مردم این‌بار محکم‌تر بر دهانشان خواهند کوبید.

 

روحانی خاطرنشان کرد: این جمله را از زبان مردم پشت این تریبون عبادی و سیاسی نماز جمعه می‌گویم که اینها از رأفت اسلامی و ترحم نظام اسلامی خوب سواستفاده کرده‌اند و دستگاه قضایی نباید اجازه دهد این اراذل و اوباش هر چند وقت بیایند و به شهدای مدافع حرم و ولایت توهین کنند و مردم انتظار دارند دستگاه قضایی محکم‌تر در دهن این فرد بزند.

 


پایان پیام/

کد خبر 1204858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha