گام های آهسته مشکل کرمان را حل نمی کند/ هر گره ای از کار مردم گشوده شود باعث جلب رضایت رهبری است

آیت الله رییسی با تأکید بر اینکه وضعیت کنونی زیبنده استان نیست؛ تأکید کرد: گام های آهسته مشکل کرمان را حل نمی کند بلکه کار جهادی و روحیه جهادی می طلبد و وضع کرمان حتماً می تواند بهتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله سیدابراهمی رییسی، جمعه شب(21 مرداد) در نشست شورای اداری استان گفت: مصوبات پس از نهایی شدن ابلاغ و اجرایی می شود و اگر مواردی جزو اولویت ها نبود مصوبات اصلاح می شود.

 

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه از نکاتی که کمتر در مجالس و محافل عزاداری بحث می شود، دلالت های مدیریتی عاشورا است؛ افزود: اخلاص و حرکت جهادی و تلاش خستگی ناپذیر عاشوراییان و بصیرت و وفا و صبر و توکل را می آموزیم که در تابلوی عاشورا به خوبی مظاهر عالی انسانی نقش بسته و این پیش روی انسان معاصر است که چگونه زندگی کردن و سبک زندگی حسینی را یاد بگیرد.

 

 

وی در خصوص دلالت های مدیریتی عاشورا تصریح کرد: مدیریت فصل شهادت با امام حسین علیه السلام؛ فصل اسارت با امام زین العابدین و مدیریت اجرایی آن با حضرت زینب سلام الله علیها است و وداع های حضرت همه مدیریت شده است و اصلاً پیشامد نیست بلکه برنامه ریزی شده است.

 

 

آیت الله رییسی با افزودن این مطلب که این مدیریت به نحوی دقیق و حساب شده است که روی بچه های ابی عبدالله اثر گذاشته است؛ اربعین را از دیگر دلالت ها برای بقای عاشورا دانست که وجود نازنین زین العابدین علیه السلام آن را بنا کرد.

 

 

وی مجالس عزاداری از دیگر دلالت های مدیریتی عاشورا  دانست و افزود: بقا و تضمین عاشورا یک حرکت دقیق مدیریت شده است و همه تلاش ائمه این بوده عاشورا بماند تا مظهر تحولات بشری در عالم هستی باشد.

 

 

آیت الله رییسی به چرایی ماندگاری عاشورا اشاره و تصریح کرد: قرار است عاشورا، منشأ تحولات عالم بشری شود پس باید ابعاد آن مشخص شود تا انسان ها شرایط زمان خود را بشناسند و اصلاح امت و امر به معروف فقط برای زمان عاشورا نیست بلکه برای امروز هم هست.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در تداوم مکتب حسین بن علی است و برای اینکه زندگی شهید سلیمانی خوب شناخته شود رهبری فرمودند «مکتب شهید سلیمانی» افزود: این مکتب« ما می توانیم» را به ما می آموزد و اینکه چگونه از تهدیدها باید فرصت ساخت.

 

 

رییس جمهوری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی هرگز ناامیدی به خود و نیروهای تحت امر راه نداد و شما ببینید در حرکت راهبردی چگونه با برنامه ریزی توانست پیش برود؛ اظهار کرد: ما اسم او را می بریم و او را تکریم می کنیم اما قرار است ابعاد این مکتب شناخته شود.

 

 

وی ادامه داد: روزی که جریان داعش در منطقه شروع شد گفتند کشورهای منطقه پول می دهند و کفر جهانی پشت آن است اما شهید سلیمانی منطقه را از لوث وجود اینها پاک و امن کرد و امروز در شهر و دیاری که تجلیل از ایشان است برای همه ما به عنوان مدیر درس است که دلالت های مدیریتی او را به عنوان سربازی در مکتب ابی عبدالله ببینیم که خداوند چگونه او را بلند آوازه کرد و این کار به تبلیغات و رسانه نیست.

 

 

آیت الله رییسی با تأکید بر اینکه پروژه به نام هر کسی می خواهد تمام شود اما باید گره ای از کار مردم باز شود؛ تصریح کرد: خداوند نام شهید سلیمانی را بلند کرد که «ورفعنا لک ذکرک» لذا با تمام وجود بدانیم آنچه می ماند اخلاص در عمل و مجاهدت و گره گشایی از مردم در نهان و آشکار و مردمداری است.

 

 

وی توجه به مردم و دگر خواهی در پرتو خداخواهی در مکتب عاشورا را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ما می خواهیم ولایی زندگی کنیم پس باید بدانیم ولایت به چه راضی است؟ افزود: هر گره ای از کار مردم گشوده و هر مشکلی از کشاورز و سیل زده رفع شود، ولایت به آن راضی است.

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه کار برای مردم می تواند شب را هم به مانند شب عملیات بکند زیرا مردم الان این روحیه را می خواهند؛ گفت: ما هم این روحیه جهادی را می خواهیم زیرا کار آرام و باطمأنینه و گام های آهسته مشکل کرمان را حل نمی کند بلکه کار جهادی و روحیه جهادی می طلبد و وضع کرمان حتماً می تواند بهتر شود زیرا وضع فعلی زیبنده استان نیست و کار مدیریتی می خواهد و باید کاستی ها و محرومیت ها را تلاش کنیم حل شود.

 

 

وی ادامه داد: کسانی که با روحیه جهادی و تحولی کار می کنند، تقویت بشوند و کسانی که اینگونه نیستند کنار گذاشته شوند تا راه باز شود  و باید بخش دولتی به خصوصی میدان دهد و زمینه ها را برای سرمایه گذاری او ایجاد کند.

 

 

آیت الله رییسی با سئوال شدید اللحنی مبنی بر اینکه معادن استان چرا به بهره برداری نرسیده و مجوزها را چه کسی باید از دست کسانی که کار نمی کنند بگیرد و دست کسی بدهد که لیاقت دارد؟ ادامه داد: مجوز باید دست کسی باشد که می تواند کار کند و این کار، کار انقلابی است که باید جلوی چشم مردم انجام شود.

 

 

وی با تأکید بر رسیدگی سریع به وضعیت معادن استان گفت: این ثروت در کرمان خوابیده است و مردم می پرسند چرا جوان ما بیکار است؟ شورای عالی معادن به صورت سریع و انقلابی در این باره عمل کند و یک روز نباید به تأخیر بیفتد؛ چرا 200 معدن در استان کرمان غیرفعال است؟ از بهره بردار بگیرید و دست کسی بدهید که فعالیت کند.

 

 

رییس جمهوری در رابطه با مسائل جنوب استان هم بر ایجاد سیلبند جیرفت تأکید و در ادامه بر لزوم پیگیری نسبت به مسئله تنش آبی به عنوان مسئله مهم استان کرمان تأکید کرد و افزود: سفرهای استانی یعنی حس بگیریم و کار متفاوتی برای مردم انجام بدهیم.

 

 

وی بر پرداخت سهم 15 درصدی معادن برای مسئولیت های اجتماعی، پیگیری بودجه حوادث غیرمترقبه، توجه به اقتصاد روستا، تغییر الگوی کشت به سمت کالاهای اساسی تأکید و اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم و باز کردن گره های آنان وظیفه همه ما است و کارهای زیادی مانده و مردم انتظار فوق العاده ای از ما دارند.

 

 

آیت الله رییسی با بیان اینکه انتظار این است شرایط را به صورت جهادی پیش ببریم و مشکل مردم را حل کنیم؛ گفت: مصوبات سفر که ابلاغ شد به صورت جد دنبال کنید و بنا را بگذارید بر مکتب حاج قاسم که ما می توانیم زیرا مدیریت ما محدود به زمان است و باید پُر از آن استفاده کنیم و محول نکنید به آینده که تسویف از مشکلات اداری سنگین شده بروکراسی اداری و از آفات سازمان اداری است.

 

 

وی در پایان با تأکید بر هم افزایی بین دستگاهی برای حل مشکلات مردم متذکر شد: کار نباید به کشاورز و کارگر و کارفرما برسد و تأکید جدی دارم بر زیرمجموعه نظارت کنید و ملاحظه کم کاری ها را نکنید که فلانی ناراحت می شود بگذاریذ انقلاب و مردم ناراحت نشوند و در افزایش اعتماد عمومی و رضایت مردم از انقلاب اسلامی کاهش نداشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 1204896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha