۲۱۶ مصوبه، دستاورد سفر رییس جمهوری به استان کرمان

رییس جمهوری در نشست خبری پایان سفر دو روزه به استان کرمان از تصویب ۲۱۶ مصوبه در حوزه‌های مختلف خبر داد و اظهارامیدواری کرد این مصوبات در رفع مشکلات استان کرمان موثر واقع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری در پایان سفر دو روزه به استان کرمان، جمعه شب(۲۱ مرداد) در نشست خبری از تصویب ۲۱۶ مصوبه در حوزه‌های مختلف خبر داد و اظهارامیدواری کرد: این مصوبات در رفع مشکلات استان کرمان موثر واقع شود.

 

وی به اجرای طرح‌های آبرسانی استان از جمله طرح آبرسانی به شهر بم و تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرهای زرند، کرمان و سیرجان اشاره کرد و افزود: تکمیل طرح انتقال آب به شهرهای شمالی و تکمیل سدهای استان و همچنین بندخاکی عنبرآباد از دیگر مصوبات به شمار می رود.

 

 

رییس جمهوری به احیا و مرمت قنوات استان هم اشاره کرد و گفت: در این سفر اجرای ۳۵۰ کیلومتر خط انتقال آب به شهرهای شمالی استان مصوب شد.

 

 

آیت الله رییسی با بیان اینکه در مسئله آب با وجود تمام کمبودها در حوزه نزولات آسمانی اما اگر درست مدیریت شود، مشکلات کمتر می‌شود، اظهارکرد: در بخش آب هم مثل حوزه برق نگاه ویژه داریم و همانطور که در این حوزه درست مدیریت شد تا قطعی برق نداشته باشیم در حوزه آب هم همین مدیریت را اجرا خواهیم کرد.

 

 

رییس جمهوری با بیان اینکه در حوزه رفع مشکلات آب در کرمان و سایر شهرستان‌ها ۶۲ مصوبه به تایبد رسید، افزود: در حوزه زیربنایی هم ۳۳ مصوبه و در بخش فرهنگی و آموزشی هم ایجاد ۳۵۰ مرکز آموزشی به تصویب رسید.

 

 

وی در حوزه بهداشت و درمان هم به ضرورت  تکمیل مراکز بیمارستانی نیمه تمام اشاره کرد که با ۱۷ مصوبه قرار است به تکمیل نهایی برسد.

 

 

رییس جمهوری در حوزه اشتغال به پیگیری استاندار و وزیر صمت اشاره کرد و با بیان اینکه با وجود معادن در استان نباید مسئله بیکاری مطرح باشد؛ گفت: معادنی که برداشت خوبی دارند باید سهم ۱۵ درصد از درآمد خود برای توسعه استان را پرداخت کنند.

 

 

 
وی به تشکیل صندوق‌هایی در مراکز استان‌ها اشاره کرد تا حق مالکانه معادن، اضافه دریافتی‌های مالیات و فروش اموال مازاد دولت در شورای برنامه ریزی استان برای ایجاد اشتغال و پروژه‌های نیمه تمام هزینه شود.

 

 

آیت الله رییسی مصوبات بخش اشتغال را ۱۲ مصوبه، رفاهی و اجتماعی ۱۹ مصوبه، صنعت و معدن ۶ و انتظامی و قضایی را ۱۲ مصوبه اعلام کرد.

 

 

 

کد خبر 1204897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha