نصیرالاسلامی: بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام میزبان عزاداران عاشورای حسینی

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی گفت: مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

حجت‌الاسلام «عباس نصیرالاسلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئله وقف یک ارتباط عمیق و کهن با عاشورای حسینی دارد و تعداد زیادی از موقوفات‌ در کشور به برگزاری عزاداری حسینی و اربعین حسینی ارتباط دارند.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود: پیام اصلی و واقعی حماسه حسینی این است که برای برپایی حکومت دینی و تحقق اسلام سیاسی در جامعه باید تا پای جان دادن ایستاد و هیچ اندیشه کاذبی نباید در مقابل اندیشه والای دینی و ارزشی قد علم کند.

 

وی با اشاره به اینکه دین برای هدایت انسان‌ها آمده و هر مخاطره‌ای که دین را تهدید کند، ضروری است تا مؤمنان خود را فدا کنند تا دین بماند، تصریح کرد: امام حسین علیه السلام مصداق بارز فدایی و شهید راه دین شد تا به همگان بیاموزد برنامه سعادتی که دین پیش روی انسان‌ها گشوده خدشه‌بردار نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مکتب و جریان عاشورا چشمه جاری و همیشه جوشان انسان‌سازی و معرفت واقعی به ولی فقیه زمان است، ادامه داد: عبرت‌های عاشورا برای تمامی قرن‌ها و تمام بشریت دانشگاه معرفت‌آموزی است و ضروری است تا تمامی زوایای این روز تحلیل و بررسی شده و در جامعه تبیین شود.

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود: تاسوعا و عاشورا نماد بارز مکتب تشیع است و می‌توان اذعان کرد قیام کربلا در حقیقت دانشگاه و مکتبی است که در آن از طفل شیرخواره گرفته تا پیرمرد ۷۵ ساله با رشادت و شجاعت خود درس غیرت و شجاعت به تمامی نسل‌ها و عصرها می‌دهند و این چیزی جز در فرمان ولی زمان بودن نیست.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما همواره به عاشورا نیازمند است، خاطرنشان کرد: عاشورا توان آن را دارد که فکر ما را تصفیه کند، عواطف ما را تلطیف کند و ما را به اخلاق پسندیده مزین کند و این میسر نمی‌شود مگر اینکه حسین علیه السلام را در زندگی خود وارد سازیم و در راستای تداوم عاشورا بکوشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حرکت عظیم امام حسین علیه السلام و حادثه عاشورا از نقش پذیری زنان و مردانی برخوردار بود که ادامه حیات نهضت حسینی وابسته به آنهاست که در این راه، نقش حضرت زینب سلام الله علیها بیش از همه بوده است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی یادآور شد: حضرت زینب سلام الله علیها رأس همه زنان کاروان کربلا بود و پس از عاشورا به میدان آمد و با ولایتی که خداوند به او داد، با مدیریت کاروان اسرا، چنان خطبه‌ایی در برابر دشمنان خواند که هنوز جهان را به بصیرت می خواند.

 

وی یادآور شد: شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها از عرفان، ایثار، مقاومت، دین و اندیشه حسینی ساخته شده و خطبه‌های ایشان به گونه ای بود که گویی امیرالمومنین علی علیه السلام بر منبر رفته و سخن می گوید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی و برنامه های دهه نخست محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در چهل و پنج بقعه متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

 

 

 

کد خبر 1204904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha