عراق نیازمند حکمت و نگاه راهبردی است

حجت الاسلام سیادت خیانت حاکمیت نامشروع بحرین با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت: عراق نیازمند حکمت و نگاه راهبردی است و تحت تآثیر مقتدی صدر نفوذی آمریکا با فتنه گری باعث اختلاف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۱ مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به
 موضوع تقوا و جاذبیت اخلاق اسلامی اشاره و اظهار کرد: انسان های با تقوا اهل اخلاق اسلامی هستند و اخلاق بدون تقوا، ریاکاری و فریب خود و دیگران را در پی دارد.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: اگر انسانی ذاتآ خیرخواه، صادق و باتقوا باشد و در گفت و گو با مردان حق، سخنان آرام و ملایم بشنود به زودی در زمره خوبان و شایستگان درخواهد آمد.

 

وی یکی از صفات زیبای حضرت امام حسین (ع) را نرمش و ملایمت در گفتار دانست و ادامه داد: عمر بن سعد ملعون مردی از قبیله خوزیمه فرستاده شده به نزد حسین‌بن‌علی (ع) آمد و به محض ورود به طرف اردوگاه امام(ع) و پس از رسیدن به مقابل خیمه آن حضرت اجازه ورود خواست، از روی نادانی به جبهه باطل پیوسته بود، هنگام ورود به احترام و به خاطر عشق به امام (ع) و ارجمندی امام علیه السلام، شمشیر خود را زمین گذاشت و خدمت امام شرفیاب شد.

 

حجت الاسلام سیادت گفت: ملاقات با امام (ع) چنان تاثیر عمیقی بر قلب او نهاد که دست و پای آن حضرت علیه السلام را بوسید و با ادب و تواضع سوال کرد؛ «سرورم چه عاملی باعث حرکت شما به سوی کوفه و قیام ضد ما شده است»، امام علیه السلام فرمودند: «دعوت نامه های شما، مرد گفت:آنها که برای شما نامه نوشته اند اینک از نزدیکان ابن زیاد هستند، امام(ع)فرمودند: اکنون نزد امیرت برگرد و او را از قضیه آگاه کن. اما آن مرد که اخلاق و مهربانی امام علیه السلام او را تحت تاثیر قرار داده بود، گفت؛سرورم چه کسی جهنم را بر بهشت ترجیح می دهد؟ قسم به خدا از شما جدا نمی شوم تا در رکابت به فیض شهادت نائل شوم، و حکایت حر که به واسطه اخلاق آن حضرت هدایت شد.

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی با تبریک روز مقاومت و پیروزی سالگرد جنگ ۳۳ روزه و پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان به سخنان امامین انقلاب در این زمینه اشاره و تصریح کرد: «مصیبت بزرگ و فاجعه عظیمی که همه مصیبت ها و فاجعه که پیش آن ناچیز است، آن است که مشتی تروریست صهیونیست بی حیثیت به بدترین وجه بر مسلمانان تاخت و تاز کنند، مسلمانانی که دارای آن همه امکانات معنوی و مادی هستند که با یک تشر می تواند آمریکا را از منطقه عقب برانند تا چه رسد به اسرائیل. مصیبت بزرگ آن است که این جنایت ها به دست اسرائیل، در مرئی و منظر دولت‌های مدعی اسلام  انجام می‌شود. راه مقاومت و ایستادگی، تنها راه پیروزی است، راه دیگری وجود ندارد. این یک راز و سنت الهی است. ایستادگی وسیله پیروزی است منتها کسانی که مقاومت می‌کنند باید از خطرات مقاومت نترسند. لبنان و حزب الله قهرمان نشان دادند که با ایستادگی و با همت بالا و ایمان قوی می توان در مقابل اسرائیل ایستاد و آنها را شکست داد.و به حول و قوه الهی پیروزی همه جانبه جبهه مقاومت و شکست اسرائیل و اربابانش قطعی خواهد بود».

 

وی در بخش دوم خطبه سیاسی به تحلیل راهبردی رهبر جبهه مقاومت حزب الله لبنان (سیدحسن نصرالله) و شرایط منطقه در روز عاشورای امسال اشاره کرد و گفت: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است، حملات موشکی اخیر جهاد اسلامی حدود ۲۰۰ موشک و راکت به عمق مناطق اشغالی که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی صورت گرفت و توان سامانه پدافندی یعنی گنبد آهنین را زیر سوال برد شاهدی بر این مدعاست.

 

حجت الاسلام سیادت خیانت حاکمیت نامشروع بحرین با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یادآور شد و اظهار کرد: عراق نیازمند حکمت و نگاه راهبردی است و تحت تآثیر مقتدی صدر نفوذی آمریکا با فتنه گری باعث اختلاف شده و اصرار بر انحلال مجلس را در سر دارد.

 

خطیب جمعه پاتاوه به نتیجه شکست در جنگ باریکه غزه، جنگ هفت ساله در یمن، سوریه و جنگ ۳۳ روزه در لبنان اشاره کرد و افزود: قلب محور مقاومت در جنگ ترکیبی علیه این جبهه است، به همین دلیل نیز ایران طی سالهای اخیر با شدیدترین فشارها و تحریم‌ها از سوی غرب روبرو شده است.

 

وی در ادامه، از دست اندرکاران، هیئت های مذهبی و برگزار کنندگان مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفای آن حضرت علیه السلام قدردانی کرد و در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز با تبریک ۱۷ مرداد ماه، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار شهید صدا و سیما، از فعالیت خبرنگاران و رسانه های خبری منطقه پاتاوه و استانی قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران رابط بین مردم و مسئولین هستند که مشکلات اقتصادی، فرهنگی، ناکارآمدی بعضی از مدیران و بی‌عدالتی آنها را به اطلاع سران سه قوه جمهوری اسلامی اطلاع رسانی می‌کنند و از دستاوردهای خوب انقلاب اسلامی دفاع نموده و حامیان ولایت و مردم هستند. لذا خبرنگاران عزیز از تهدید و تطمیع بعضی از مدیران مفسد و ناکارآمد نترسند و تحت تاثیر قرار نگیرند.

کد خبر 1204907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha