رییس جمهوری مصوبه‌ای در خصوص مصلی و بافت تاریخی مسجد امام اختصاص دهند

امام جمعه کرمان گفت: درخواست داریم رییس جمهوری مصوبه ای درباره مکتب شهید سلیمانی در رابطه با مصلی و بافت تاریخی مسجد امام که ۹۰۰ سال سابقه دارد، داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، جمعه شب (21 مردادماه) در جلسه شورای اداری که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، از حضور دکتر رییسی در محروم ترین نقاط استان تشکر کرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی در کرمان افزود: در استان چهار هزار مسجد، سه هزارو 700 هیئت مذهبی،  110 تکیه و حسینیه و هشت هزار موقوفه داریم که چهار هزار موقوفه انتفاعی و چهار هزار مورد منفعتی است و همچنین 75 هزار رقبه در موقوفات به ثبت رسیده است.

 

 

وی 120 مرکز آموزش عالی و 47 مدرسه علمیه را بخشی از توانمندی فرهنگی استان نام برد و افزود: در زمینه فرهنگی با دو جریان بسیار مقدس و ارزشی مواجه هستیم که یکی مرقد شریف فرمانده جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی و دوم مکتب حاج قاسم است که رهبری فرمودند؛ از 40 سال جهاد شهید، نصف خاطرات او در کرمان و با رزمندگان و آزادگان و ایثارگران است.

 

 

امام جمعه کرمان به شورای راهبردی شکل گرفته با عضویت نمایندگان سه قوه اشاره کرد و گفت: این شورا دبیرخانه فعالی دارد که مسائل استان را شناسایی و 30 مسئله را در هفت محور شناسایی کرده که یکی پس از دیگری در شورا مطرح می شود و درست است جایگاه قانونی ندارد اما به لحاظ اخلاقی خود را موظف می داند مسایل را دنبال کند.

 

 

حجت الاسلام علیداد سلیمانی اظهارکرد: درخواست داریم رییس جمهوری هم مصوبه ای درباره مکتب شهید سلیمانی در رابطه با مصلی و هم بافت تاریخی مسجد امام که 900 سال سابقه دارد، داشته باشد.

 

 

کد خبر 1204910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha