اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز در کرمانشاه

حجت الاسلام مولوی، گفت: طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز از ۲۱ مرداد تا ۳۰ مرداد ماه جاری روز جهانی مسجد همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه در حال برگزاری است.

حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، با اشاره به اجرای طرح دهه فرهنگی ترویج معارف نماز ، گفت: با توجه به اینکه ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۹ نقطه آغازین حرکت ستاد اقامه نماز با اهتمام عالم وارسته حجت الاسلام  قرائتی است و ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، در سال جاری و در استقبال از رویکرد جهاد تبیین به صورت آزمایشی این دهه را تحت عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نمازاعلام کرده اند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری روزهای این دهه، افزود:  روز های این دهه در روز ۲۱ مرداد به نام قیام امام حسین (ع) و اقامه نماز، ۲۲مرداد به نام خانواده و اقامه نماز، ۲۳ مرداد به نام مدرسه و دانشگاه و صدا وسیما و رسانه و اقامه نماز، ۲۴ مرداد به نام بازار، کارخانه و اقامه نماز، ۲۵ مرداد به نام نماز و مسجد گام دوّم و تمدن نوین اسلامی، ۲۶ مرداد به نام حوزه علمیه و امام جماعت و ترویج معارف نماز، ۲۷ مرداد به نام نماز و ورزش و جوانان، ۲۸ مرداد به نام نماز جمعه و فرهنگ انقلاب اسلامی وحکومت جهانی واحد، ۲۹ مرداد به نام نماز مدرسه مکارم اخلاق وتکریم فعالان اقامه نماز و ۳۰ مرداد به نام مسجد و اقامه نماز و انتظار فرج نامگذاری می شود.شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این طرح توجه و اهتمام به فرهنگ نماز با محوریت مساجد است ، لذا یکی از مسائل تاثیر گذار در توسعه استان، توجه به مسائل دینی و اعتقادی است که می تواند در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.

 

حجت الاسلام مولوی، تصریح کرد:نماز، رکن اصلی دین‌داری و شرط قبولی همه اعمال در محضر خدای متعال است، مایه تقرب و نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند برای انسان پرهیزگار به شمار می‌رود. نماز و نیایش و تقویت روح بندگی و عبودیت یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های تربیت اسلامی است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه، اظهار کرد: اوج هر عبادت و نیایش خالصانه، عارفانه و خاضعانه، قرب خدا و بندگی و عبودیت است؛ در واقع انسان در پرتو نماز واقعی و عاشقانه، به تکامل و اوج سعادت می رسد و نمود این تکامل، بندگی و تقرّب به معبود و جلب رضایت و عنایت او است. بر این اساس بهترین راه برای تکامل و تقرب انسان به خدا، نماز است و خدا به جهت عنایت به انسان و تکامل او، این عمل را واجب کرد وگرنه او نیازی به نماز ندارد.

 

کد خبر 1205030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha