کار قرارگاهی رویکرد اصلی فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان است

جهانگیری گفت: کار قرارگاهی رویکرد اصلی فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسمعیل جهانگیری » در نشست هماهنگی، تعامل و هم افزایی فرهنگی هنری در استان با حضور روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان سراسر هرمزگان ضمن تاکید بر اهمیت توجه به جنگ نرم افزود:جنگ نرم ،جنگی لطیف نیست بلکه سخت تر از جنگ نظامی است و جنگ افزار آن تفکر و ایدئولوژی است.

 

وی افزود: جنگ نرم سهل ممتنع است به ظاهر ساده و از درون بسیار سخت و حرکت بر روی لبه ی تیغ است که هر نوع حرکت و راهبرد اشتباه تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.


 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان محور جنگ نرم را فرامین مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: وظیفه ی همه دستگاه های فرهنگی و هنری در ایجاد هم افزایی بیشتر ،سرلوحه قرار دادن منویات،فرمایشات و فرامین مقام معظم رهبری است و لازمه ی عمل صحیح به آن درک و فهم درست از  فرمایشات رهبری است.

 

وی ادامه داد: هیچ فرمانده فرهنگی و جنگ نرم بدون توجه و شناخت به محورهای عملیاتی نمی تواند موفق عمل کند و در صورت هماهنگی همه ی محورها پیروزی حاصل می شود.

 

جهانگیری منیّت را معضل اصلی در جنگ نرم برشمرد و گفت: کار و فعالیت در قرارگاه های فرهنگی جهادی است زیرا در این جبهه مهم و حساس امکانات ، تجهیزات و دستمزد چندانی وجود ندارد فقط با رویکرد مردمی و بسیجی است که می توان در این عرصه گام برداشت.

 

وی اضافه کرد: امروز مرزهای جنگ نرم انقلاب اسلامی آمریکای جنوبی،اروپا،آفریقا و شرق دور است و این وظیفه ی سربازان و فرماندهان جنگ نرم را سخت و حساس می کند.

 

جهانگیری یادآور شد: هیچ دسته بندی در حوزه فرهنگ و هنر نداریم بلکه عملکرد،کارایی و تخصص افراد در اولویت است و در این راستا رویکرد ها،اولویت ها و دیدگاه ها به انجمن ها و صنوف فرهنگی هنری اعلام و تولیداتی که بر این اساس می باشد مورد حمایت خواهد بود.

 

 

کد خبر 1205037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha