کارگاه آموزشی توجیهی با حضور ۷۰ نفر از هیئت امنای موقوفات فارس برگزار می شود

صفری گفت: کارگاه آموزشی توجیهی ۳۰ ساعته هیئت امنای موقوفات استان فارس با حضور ۷۰ نفر از هیئت امنای موقوفات فارس به مدت سه روز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید صفری»، امروز (شنبه 22 مرداد) از برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی هیئت امنای موقوفات استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این کارگاه آموزشی از امروز به مدت سه روز در شیراز برگزار می شود و 70 نفر از هیئت امنای موقوفات فارس در آن شرکت دارند.

معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: هیئت امنا در موقوفات نقش کلیدی دارند و توانمندسازی آنها از اولویت های اداره کل اوقاف استان قرار دارد و در این دوره آموزشی تاکنون حکم 70 نفر از امنای موقوفات فارس با تایید و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده است و در سال جاری نیز تعداد دیگری از اعضای هیئت امنای موقوفات منصوب می شوند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره سه روزه آموزشی از آموزش های لازم و تخصصی در حوزه های اوقافی، ثبتی، حقوقی و قوانین و مقررات وقف برخوردار می شوند.

صفری تاکید کرد: حفظ، صیانت و حراست از موقوفات و احیای موقوفات و تلاش برای بهره وری اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه موقوفات از وظایف و ماموریت های هیئت امنای موقوفات است.

وی ادامه داد: هیئت امنای موقوفات به عنوان بازوان توانمند موقوفات متصرفی با ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان فارس همکاری خواهند کرد.

صفری اعلام کرد: کارگاه آموزشی توجیهی هیئت امنای موقوفات استان فارس شامل ۳۰ ساعت آموزش است و به مباحث و ملاحظات تخصصی در حوزه فرآیندهای سرمایه گذاری موقوفات، قوانین امور مالیاتی، آئین ‌نامه‌ ها، مقررات و فرآیندهای امور ثبتی موقوفات به صورت تخصصی و جامع می پردازد.

وی گفت: در این دوره آموزشی کارگاهی اعضای هیئت امنای موقوفات با سامانه جامع موقوفات نیز آشنا می شوند و از نزدیک با بخش های تخصصی و مختلف این سامانه کار می کنند.

کد خبر 1205056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha