رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» در نشست علمی حافظانه مرکز حافظ ‌شناسی

حسنلی گفت: سیصد و چهل ‌و نهمین نشست علمی حافظانه مرکز حافظ ‌شناسی به رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» اثر فرزام پروا، می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «کاووس حسنلی»، امروز (شنبه 22 مرداد) با اشاره به برگزاری نشست علمی حافظانه مرکز حافظ ‌شناسی در جمع خبرنگاران گفت: سیصد و چهل ‌و نهمین نشست علمی حافظانه مرکز حافظ ‌شناسی به رونمایی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» اثر فرزام پروا، می پردازد.

مدیر مرکز حافظ شناسی افزود: این نشست ساعت 18 و 30 دقیقه دوشنبه 24 مرداد به‌ صورت حضوری در سالن «غزل» تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای علاقمندان امکان پذیر است.

وی اضافه کرد: «مسعود حسین چاری»،‌ استاد روان ‌شناسی دانشگاه شیراز، «جلیل اعتماد»، پژوهشگر پسادکتری روان ‌شناسی دانشگاه «فردوسی» مشهد و «منصور پایمرد»، حافظ‌ پژوه در این نشست به بررسی و نقد کتاب «حافظ و رود جادو» می پردازند و نویسنده کتاب نیز در نشست حضور خواهد یافت.

حسنلی تاکید کرد: «فرزام پروا» دکتر پروا در این کتاب با رویکرد روانکاوانه به بررسی غزلیات حافظ پرداخته و کتاب با مقدمه‌ استاد «بهاالدین خرمشاهی»، حافظ‌ شناس برجسته و به‌ همت نشر «نگاه» منتشر شده است.

وی گفت: استاد خرمشاهی، کتاب «حافظ و رود جادو» را روان‌ کاوی‌ های حافظ در اشعارش دانسته که بابی نو در حافظ‌ پژوهی عصر جدید است.

خاطر نشان می شود، این نشست علمی با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و مرکز پژوهش‌ های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

کد خبر 1205077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha