عدم توزیع عادلانه منابع، چالش مهم مجموعه های دانش بنیان است

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج،به چالش های شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و عدم توزیع عادلانه منابع را چالش اول خواند و گفت: ۶۰درصد مجموعه های دانش بنیان از ظرفیت پشتیبانی حاکمیتی بهره نبرده اند که این بیانگر عدم وجود عدالت در توزیع منابع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی حقی» مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج صبح امروز شنبه (22 مردادماه) در رویداد ملی و کمک فناور «تا ثریا» هدف از برگزاری این رویداد را حل نوآورانه و مبتکرانه مسائل کشور معرفی کرد.

 

وی با اشاره به وجود میزهای مذاکره در این رویداد بیان کرد: مجموعه‌هایی که پشتیبانی‌های گوناگون مانند سرمایه‌گذاری نیاز دارند می‌توانند با نمایندگان حقوقی مجموعه‌های گوناگون به‌منظور جذب حمایت و پشتیبانی گفتگو کنند.

 

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج، رویداد «تا ثریا» را نمایشی از کارآمدی انقلاب اسلامی در پاسخ به مسائل کشور با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های نوآور و مبتکر دانست و با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در راستای تکمیل زنجیره‌های ایده تا ثروت یک محصول ایرانی افزود: ایده، پاسخ، فناوری، ابتکار، تولید محصول و ایجاد ثروت گام‌های تحقق این زنجیره است.

 

حقی بابیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری زنجیره ایده تا ثروت باید بر روی مسائل مهم و اساسی در کشور متمرکز شود، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی در اقشار مختلف بسیج وجود دارد که بر روی مسائل گوناگون تمرکز داشته‌اند و پاسخ‌هایی نیز برای حل این مسائل به دست آورده اند که به مراحل اجرایی نیز رسیده است.

 

دبیر رویداد «تا ثریا» تأکید کرد: این رویداد به دنبال آن است تا نشان دهد، امروز چه ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نوآوری و فناوری در کشور وجود دارد که می‌تواند سبب منزلت‌آفرینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت پرافتخار ایران شود.

 

وی با بیان اینکه حل فناورانه مسائل از طریق سه ضلع شبکه حل مسئله، شبکه پشتیبان مسئله و شبکه مسئله محقق خواهد شد، بیان کرد: در این راستا مجموعه سپاه با اتصال این سه ضلع به هم و بسیج ظرفیت ها برای حمایت از طرح های اولویت دار وارد میدان شده است.

 

مدیرعامل شرکت پیشگامان بنیاد تعاون بسیج به وجود سه چالش مهم در این حوزه اشاره کرد و عدم توزیع عادلانه منابع مالی حاکمیتی را چالش اول و مهم خواند و افزود: بیش از 60درصد مجموعه های دانش بنیان از ظرفیت های پشتیبانی حاکمیتی بهره نبرده اند که این نشان دهنده عدم وجود عدالت در توزیع منابع است.

 

وی عدم وجود مسئله محوری در مجموعه های دانش بنیان را چالش بعدی اعلام کرد و گفت: 70درصد اقتصاد ما از حداکثر 20 تا 30 درصد ظرفیت مجموعه های دانش بنیان بهره برده است.

 

حقی، عدم هم افزایی ذینفعان را چالش سوم این حوزه برشمرد و تأکید کرد: رویداد ملی «تا ثریا» بنا دارد این چالش ها را حل کرده و با جلب سرمایه گذار و حل مشکلات مجموعه های دانش بنیان، به حل مسائل اولویت دار کشور کمک کند.

 

گفتنی است؛ رویداد ارائه نيازهاي فناورانه استان با عنوان « تا ثریا» که از صبح امروز در سالن همايش های دانشگاه پیام نور استان آغاز شده، تا عصر ادامه دارد که طی آن قرار است در کنار طرح نیازهای صنایع استان، شرکت های دانش بنیان، قابلیت های خود را برای تامین این نیازها معرفی کنند.

 

۲۰۰ شرکت دارای فناوری یا صاحب ایده به این رویداد، دعوت شده اند که شماری از آن‌ ها، طرح تولیدی خود را در مدت هفت دقیقه ارائه خواهند کرد و تعدادی سرمایه گذار حوزه دانش بنیان هم حضور دارند که پس از بررسی، در صورت نیاز، از واحدها حمایت خواهند کرد.

 

 

کد خبر 1205083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha