سوگواری بانوان رهروان حضرت زینب کبری(س) در روستای علی آباد بجنورد

همایش «رهروان زینبی» با حضور بانوان روستای علی آباد بجنورد به همت کانون فرهنگی و هنری مهدویت مسجد جامع این روستا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ بانوان سوگوار سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا، همراه بانوی اسوه صبر و ایستادگی حضرت زینب سلام الله علیها شدند و عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.

 

این مراسم در قالب همایش «رهروان زینبی» و با حضور گسترده بانوان عزادار حسینی در محل حسینیه الغدیر روستای علی آباد بجنورد برگزار شد و مادران همراه دختران خود با سربندهای یا زهرا و یا زینب با  آرمان های بزرگ بانوی کربلا  و پیروی و دفاع از آن، عهدی دوباره بستند.

 

«اکرم السادات افشین فر» از اساتید حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران این همایش، ابعاد شخصیت حضرت زینب کبری سلام الله علیها را برای بانوان حاضر در مراسم تشریح کرد.

 

برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری در شب های دهه اول محرم، برگزاری نشست های معرفتی با قرائت دعای زیارت عاشورا و دعای ندبه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با  حضور فعال نوجوانان و جوانان در برنامه ها  از دیگر برنامه های این کانون ویژه ایام شهادت  جانکاه حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفایش می توان نام برد.

کد خبر 1205118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha