دستگاه کنترل باک مرزی به منظور پیشگیری از قاچاق سوخت کشور در مرز شملچه مستقر و راه اندازی شد

بنی سعید از استقرار دستگاه کنترل باک مرزی به منظور پیشگیری از قاچاق سوخت کشور توسط کامیون های عراقی در مرز شملچه خبر داد و گفت: یک جایگاه سوخت در مرز شلمچه با نرخ تعادلی و یارانه ای مستقر کردیم تا مانع خروج سوخت کشور توسط کامیون های عراق شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد بنی‌سعید» در نشست خبری با اصحاب رسانه، از کسب جایگاه دوم تامین، توزیع و صادرات فرآورده های نفتی کشور توسط شرکت پخش فرارده های نفتی منطقه آبادان خبر داد و اظهار کرد: شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران دارای ۳۷ منطقه در کشور است و در استان خوزستان به دلیل اهمیت بالا و خاص دارای دو منطقه است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان افزود: منطقه اهواز مرکز و شمال خوزستان را سوخت رسانی می کند و منطقه آبادان نیز جنوب و سواحل این استان و استان های همجوار را پوشش می دهد.

 

وی با بیان اینکه پخش فرآورده های منطقه آبادان، نخستین شرکت پخش ایران است، تصریح کرد: این منطقه در سال ۱۳۰۷ تاسیس شد و نخستین بنزین خانه ایران هم در سال ۱۳۰۶ در آبادان ساخته و راه اندازی شده است.

 

بنی سعید به موزه های نفت در شهر آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: موزه بنزین خانه آبادان پس از مرمت در سال های ۹۵ و ۹۶ به عنوان موزه برای بازدید عموم فعال شده است.

 

وی با بیان اینکه در سال های آغازین جنگ تحمیلی و به سبب تجاوز دشمن بعثی به ناچار برخی از تاسیسات خود را به ماهشهر انتقال دادیم، گفت: خوشبختانه سال ۷۲ مجدد پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان فعالیت خود را در این شهر آغاز کرد و به شهرهای، آبادان، اروندکنار، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، امیدیه و آغاجری خدمات دهی می کند.

 

مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان، از نظر سوخت رسانی آبادان را دومین منطقه مهم و استراتژی کشور در حوزه تامین و صادرات فرآورده های نفتی عنوان کرد و ابراز داشت: ما در تلاشیم تا کار تأمین و توزیع سوخت بیش از نیمی از کشور را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه ماهشهر هاب صادراتی و تامین سوخت کشور است، گفت: مفتخریم که به جز خوزستان که کاملا توسط ما سوخت رسانی می شود، سوخت استان های همجوار را نیز از جمله لرستان، ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و حتی تا کرمانشاه و کردستان را هم اخیرا تامین می کنیم.

 

بنی سعید، تاسیسات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان را از لحاظ پدافند غیر عامل بسیار حساس خواند و تاکید کرد: بیش از یک استان تحت پوشش خدمات ما قرار دارد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی یکی از شرکت های گمنام در عرصه خدمات رسانی به مردم است.

 

وی با بیان اینکه در بحث حمله سایبری سال گذشته مردم متوجه شدند که برای سوختی که به صورت روزانه استفاده می کنند، زحمت های بسیاری انجام می شود، خاطر نشان کرد: ما توانستیم در آن اتفاق با انجام یک سری کارها و به کارگیری تجهیزات ابزار دقیق و نیروهای نخبه و کارآمد بومی حدود سه الی چهار ساعت تمام جایگاه های منطقه را به مدار فعالیت باز گردانیم.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد از نیروهای فعال و شاغل در مجموعه این شرکت بومی هستند و سعی بر این است که در حوزه‌های مختلف اولویت با جذب نیروی بومی باشد، مگر آنکه در بخشی نیروی بومی مورد نیاز در منطقه وجود نداشته نباشد.

 

وی ادامه داد: در مدت ۸ ماهه مدیریت مجموعه پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان این مورد بسیار اندک بوده و حتی در بحث انتخاب مدیران مجموعه نیز سعی و تلاش مان بر به کارگیری نیروهای بومی است و جذب نیروهای بومی را سر لوحه کارم قرار داده ایم.

 

بنی سعید در بخشی از سخنان خود به فعالیت این شرکت در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی، اشاره کرد و بیان داشت: در طی ۶ ماه گذشته احداث ساختمان شماره دو که در دهه فجر سال گذشته افتتاح شد تا در امر خدمات رسانی به مراجعه کنندگان اعم از صیادان، شرکت ها و کشاورزان پیشتاز باشیم.

 

وی گفت: این دفتر در منطقه مرکزی شهر مقابل ساختمان سپاه احداث شده و تمام واحد های مورد نیاز در آنجا متمرکز هستند تا علاوه برحوزه فروش فرآورده های نفتی کار پیگیری کارت های سوخت، خدمات بازرگانی، واحد کنترل کیفیت سوخت و واحد CNG به مردم خدمت رسانی کنند.

 

مدیر شرکت ملی پخش فراروده های نفتی منطقه آبادان، همچنین از  احیاء و راه اندازی زمین چمن طبیعی تحت عنوان مجموعه ورزشی شهدای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان خبر داد و بیان کرد: این اقدام بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی است و قول داده بودیم این زمین بیشتر در اختیار نونهالان شهر باشد.

 

وی اضافه کرد: هفته گذشته نیز طی هماهنگی هیات فوتبال آبادان با این منطقه این زمین به منظور برگزاری مسابقات نونهالان در اختیار آن‌ها قرار داده شد و امیدواریم در آینده شاهد حضور و فعالیت نونهالان شهرمان در تیم‌ محبوب صنعت نفت باشیم.

 

بنی سعید، حضور مستمر پرسنل و ارائه خدمات به منظور خدمات رسانی در حادثه دلخراش ساختمان متروپل را یکی دیگر از فعالیت های این مجموعه در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی خواند و عنوان کرد: علاوه بر سوخت رسانی که وظیفه اصلی ما بود در موضوع تأمین یک سری تجهیزات مورد نیاز هلال احمر و ایمنی نیز به صورت جهادی کمک کردیم و غیر از این نیز کمک، همراهی و همکاری با مجموعه ارگان های شهر در مناسبت ها و یا احتمالا حوادث غیر مترقبه جزو وظایف و افتخارات ما است، هر چند رسالت این شرکت سوخت رسانی است.

 

وی از استقرار و راه اندازی دستگاه کنترل باک مرزی جهت کامیون های عراقی به منظور پیشگیری از قاچاق سوخت کشور در مرز شملچه خبر داد و یاد آوری کرد: همچنین یک جایگاه سوخت در مرز شلمچه با نرخ تعادلی و یارانه ای مستقر کردیم تا مانع خروج سوخت کشور توسط کامیون های عراقی شویم.

 

بنی سعید با بیان اینکه در مرز شلمچه جایگاه عرضه سوخت ورشکسته و تعطیل را مجدد وارد مدار بهره برداری کردیم، گفت: متاسفانه هیچ کامیونی از این جایگاه سوخت تهیه نمی کرد لذا با نصب دستگاه کنترل باک آن جایگاه نیز فعال شد و به نرخ تعادلی سوخت را عرضه می کند.

 

وی با اشاره به اینکه نرخ تعادلی، نرخ بین المللی نیست، گفت: نرخ بین المللی در حال حاضر با وجهی بالغ بر ۳۰۰ هزار ریال عرضه می شود و نرخ بانکرینگ هم به همین شکل، اما نرخ تعادلی که در مرز در حال عرضه است، چیزی حدود کمتر از ۹٠ درصد مبلغ بین المللی است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرارده های نفتی منطقه آبادان، به استقرار نخستین جایگاه مرزی عرضه سوخت در مرز شلمچه اشاره کرد و اذعان داشت: وجود این جایگاه عرضه سوخت برای عراقی ها جذابیت دارد که سوخت را از ما بخرند.

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات در ایام اربعین حسینی به مواکب و زائران در مرز شلمچه، تصریح کرد: با تلاش و پشتکار همکارانم به صورت شبانه روزی، مشکلی در خصوص تأمین سوخت اربعین در پایانه مرزی شلمچه نداریم و در بحث اربعین طی هفته آینده یک جایگاه سیار ۲۵ هزار لیتری عرضه سوخت در مرز مستقر خواهد شد و چنانچه نیاز شود امکان نصب یک جایگاه سیار دیگر را نیز داریم، این جایگاه‌ها به منظور تامین سوخت خودروهای سواری زائرین و اتوبوس هاخواهد بود.

 

بنی سعید، گفت: برای اولین بار در یکی از جایگاه های ورودی شهر موکبی در ایام اربعین حسینی داه اندازی خواهیم کرد که به استقبال و پذیرایی از زائران با توزیع غذای گرم می رویم.

 

وی اهالی رسانه شهر آبادان را دارای آشنایی با موضوع صنعت نفت دانست و عنوان کرد: ما همواره آماده شنیدن نقطه نظرات و انجام تعاملات دو سویه با این اهالی رسانه هستیم‌.

 

مدیر شرکت ملی پخش فراروده های نفتی منطقه آبادان از وجود ۵۳ جایگاه فعال عرضه سوخت در این منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: پنج جایگاه دریایی نیز در این منطقه فعالیت می کنند.

 

وی با بیان اینکه مصرف بنزین در شهرستان‌های تابعه این شرکت ۲۰ درصد از ابتدای تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: همچنین مصرف سوخت مایع ۶ درصد و نفت‌ گاز ۱۲ درصد از ابتدای تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

بنی سعید با اشاره به آمادگی این مجموعه برای صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر آبادان، اضافه کرد: نشست‌هایی با مسئولان بندر آبادان برگزار شده و در صورت فراهم شدن شرایط، ظرفیت صادرات گاز مایع و سایر فرآورده‌های نفتی در کنار بندر صادراتی ماهشهر نیز وجود دارد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود از تامین سوخت هواپیما در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان خبر داد و گفت: مشکلی در تامین سوخت در فرودگاه وجود ندارد و از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و نصب مخازن استقبال می‌کنیم.

 

کد خبر 1205138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha