بندگان باید شکر گذار و قدر شناس باشند/ باید از نعمت‌های الهی هشیارانه استفاده کرد

ماموستا قادری،خدای تبارک‌وتعالی در آیه ۴۷ سوره فرقان تأکید می‌کند که ما بندگانش از نعمت‌هایش استفاده و آن‌ها را شکر کنیم زیرا شکر کردن به نفع خود است و خداوند دوست دارد که ما بندگانش شاکر و قدرشناس باشیم.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، با اشاره به آیۀ ۴۷ سورۀ مبارکۀ فرقان،گفت:خداوند متعال در آیۀ ۴۷ سورۀ فرقان می‌فرماید: در طول شب و روز شما از سه نعمت من استفاده می‌کنید زمانی که از آن نعمت‌ها بهره می‌گیرید بیدار شوید که شما خالق و پروردگاری دارید و شاکر وی باشید. اولین این نعمت‌ها شب است؛ شب را ساده ننگرید خداوند شب را از روی فلسفۀ خاصی برای استراحت و رفع خستگی و زحمت ما قرار داده است ،نعمت دوم خواب است؛ اگر یک شبانه‌روز خواب را از ما بگیرند همه‌چیز ما تغییر می‌کند پس خواب مایۀ آرامش و نعمت سوم روز و طلوع خورشید است برای کار کردن؛ این سه مرحله ضمن آنکه دارای فلسفه و پیام‌اند نزد خداوند تبارک‌وتعالی مهم‌ا ست.

 

امام جمعه پاوه ،افزود:ما مسلمان هستیم و خدای بزرگ و مهربان خالق ما است و کتابی که به نام قرآن بر پیامبر عزیز (ص) نازل شده به ما می‌گوید هیچ کار خدا بی‌برنامه و بی‌حکمت و بی فلسفه نیست و همۀ کارهایش از روی برنامه و نظم و فلسفه و حکمت‌اند.

 

وی خاطر نشان کرد: شب مایۀ آرامش و استراحت است و خواب به جهت آرامش و استراحت کمک بزرگی به ما می‌کند و دارای درس بزرگی است که من و شما باید از آن درس بگیریم و بدانیم شب خاتمۀ زندگی و آغاز مرگ ما است خوابیدن استراحت ما در قبر و طلوع خورشید هم شروع دنیایی دیگر برای حساب‌وکتاب در حشر است.

 

ماموستا قادری، تصریح کرد:خداوند متعال در آیۀ ۷۳ سورۀ قصص می‌فرماید: «وَمِنْ رَحْمَتِهِ جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَلِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ» یکی از رحمت‌های الهی این است که شب و روز را برای استراحت شما قرار داده است اگر همیشه روز و یا همیشه شب می‌بود زندگی خیلی سخت و غیرقابل‌تحمل بود. 

 

امام جمعه پاوه اظهار کرد:خداوند متعال در آیۀ ۴۷ سورۀ مبارکۀ فرقان می‌فرماید: «وَهُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِبَاسًا وَالنَّوْمَ سُبَاتًا وَجَعَلَ النَّهَارَ نُشُورًا» پروردگار شما کسی است که شب را قرار داده تا به‌وسیلۀ آن عیوب شمارا بپوشاند و خواب را وسیلۀ آرامش و روز را هم برای کار و فعالیت و کسب رزق و روزی شما قرار داده است.

 

کد خبر 1205140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha