حمایت موقوفات استان فارس از یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در دهه اول محرم

حجت الاسلام موسوی گفت: یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در دهه اول محرم به همت موقوفات استان فارس و در قالب برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (شنبه 22 مرداد) از حمایت موقوفات فارس از هیئات مذهبی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: یک هزار و 400 هیئت مذهبی در دهه اول محرم به همت موقوفات استان فارس و در قالب برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) مورد حمایت و پشتیبانی قرار گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: حمایت از این تعداد هیئت مذهبی در طرح «شمیم حسینی» در دهه اول محرم در استان فارس انجام شد و از محل موقوفات فارس در روضه خوانی، اطعام و عزاداری به این هیئت های مذهبی کمک شد.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح «شمیم حسینی» به هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه ها بن کارت های ویژه تهیه اقلام اطعام و پخت از محل موقوفات متصرفی و غیر متصرفی اهدا شد.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: در دهه اول محرم و در اجرای طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» ۴۵ هیئت مذهبی بزرگ در حرم های مطهر و امامزادگان شاخص استان فارس استقرار یافتند که به برگزاری ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری تا پایان ماه محرم، اربعین و ایام دهه آخر ماه صفر در جوار مضجع شریف امامزادگان و بقاع متبرکه استان خواهند پرداخت.

وی گفت: 270 نفر از طلاب و روحانیون برای برگزاری مراسم های فرهنگی و فعالیت های تبلیغی نیز در دهه اول محرم به نقاط محروم فارس اعزام شدند و برگزاری مراسم روضه خوانی، وعظ، مداحی و سوگواری را انجام دادند.

کد خبر 1205149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha