ضرورت تمرکز رسانه‌ها بر داشته‌های نظام/ خبرنگاران راهبرد امیدافزایی به جامعه را در دستور کار خود قرار دهند

سردار شریف با اشاره به تلاش‌های مستمر دشمن در وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیات نظام جمهوری اسلامی به ویژه در خوزستان گفت: رسانه‌۲ها راهبرد امیدافزایی به جامعه را همواره در دستور کار خود قرار دهند و خدمات و داشته‌های نظام را برجسته کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار رمضان شریف» امروز (شنبه ۲۲ مرداد) در همایش تجلیل از اصحاب رسانه استان خوزستان، دشمن در بسیاری از عرصه‌های نظامی، امنیتی، ایجاد ناآرامی اجتماعی و به خصوص حوزه معیشتی و تحریم‌ها با تمام ابزار و توانایی خود ورود کرده ولی تنها حوزه‌ای که دشمن به آن امید بسته، هجمه رسانه‌ای و شکل‌دهی به افکار عمومی است.

 

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه دشمن در سال‌های گذشته سرمایه‌های انسانی مهمی را نظیر صدام از دست داد در حالی که انقلاب تازه در حال شکل‌گیری بود و از این طریق به ایران اسلامی حمله کردند ولی آن تهاجم سکوی پرتابی برای کشور عزیز ما بود.

 

وی با بیان اینکه دشمن روی فضاسازی رسانه‌ای هنوز امیدوار است و بیش از سایر حوزه‌ها به این ناحیه دلبسته و به دنبال جبران نقایص حوزه‌های دیگر است اضافه کرد: ما نیز به دلیل گسست نسلی، می‌توانیم در معرض این هجمه‌های دشمن باشیم چرا که جمعیت ایران بسیار بیشتر شده و این نسل واقعه‌های گذشته را نظیر انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیده و همین نسل جوان مورد هجمه دشمن است.

 

سردار شریف تصریح کرد: در سال‌های اخیر سه موضوع هدف اصلی دشمنان ایران اسلامی بوده که یکی از آنها تلاش برای کمرنگ جلوه دادن انقلاب و برجسته کردن اقدامات رژیم منحوس پهلوی است که این موضوع به صورت مستمر در برنامه تولیدات دشمن قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: دشمن می‌گوید شرایط جاری ایران بسیار بحرانی بوده و هر لحظه ممکن است سقوط کند؛ تفکری که دشمن در خصوص شرایط حال ما دارد این است که ایران از هر نظر مشکل دارد.

 

سخنگوی سپاه پاسداران عنوان کرد: در حادثه متروپل آبادان تولیدات خبری دشمن تمام نظام مهندسی ایران را زیر سوال برد و ما نیز متاسفانه آنگونه که باید مقابل آنها ایستادگی نکردیم و اخبار ضعیفی نسبت به آنها منتشر کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه چرا دشمن ایران اسلامی را بحرانی ترسیم می‌کند در حالی که بیش از ۸۰ میلیون جمعیت اکنون در آرامش زندگی می‌کنند ادامه داد: اکنون ۹۸ درصد مردم از نعمت برق و ۹۶ درصد نیز از نعمت گاز برخوردارند؛ چرا داشته‌های خود را کوچک می‌کنیم و دشمن نداشته‌های خود را به صحنه افکار عمومی می‌کشاند.

 

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران با بیان اینکه در زمینه پیشرفت علم، حوزه بهداشت و درمان، تکنولوژی و در بخش های نظامی و صنعت دفاعی، پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم تاکید کرد: دشمن در عرصه میدان حریف سردار حاج قاسم سلیمانی نشد و ناجوانمردانه ایشان را به شهادت رساند که این نشانه قدرت نیست بلکه ناشی از ضعف دشمن است چرا که دشمن همواره در صحنه‌های واقعی مقابل انقلاب شکست خورده است.

 

وی خاطر نشان کرد: رژیم بعث و صدام، منافقین کوردل و داعش و کوله و سایر گروه‌های تروریستی همگی به برکت نظام اسلامی نابود شدند و اکنون کشور عزیز ما در جزیره ثبات قرار دارد.

 

سردار شریف تاکید کرد: حضور پوتین و بشار اسد روسای جمهوری روسیه و سوریه در ایران و دیدار آنها با رهبر معظم انقلاب نشان از قدرت منطقه‌ای ایران است در حالی که رژیم صهیونیستی رو به نابودی است و جمهوری اسلامی در اوج قدرت و عزت پایداری است.

 

وی با اشاره به اینکه اگرچه در این سال‌ها خسارت‌های را دیده‌ایم و مردم رنج دیده‌اند اما این فشارها به فرصتی برای قدرت تبدیل شده و پایه‌های نظام مستحکم‌تر شده تصریح کرد: دشمن روزی با ناوهای غول پیکر خود در خلیج فارس همه عالم را می‌ترساند اما اکنون ایران در حال برابری با دشمنان است و این ناوهای غول پیکر مقابل قایق‌های تندرو سپاه به زانو درآمد و این‌ها واقعیت‌های قدرت میدانی است.

 

سخنگوی سپاه با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها ما را از واردات بنزین بی‌نیاز کرده بلکه صادر هم می‌کنیم و در اوج تحریم‌های ظالمانه این اتفاق بزرگ رقم خورده است ابراز کرد: یکی دیگر از مسائل مهم و حساس تمرکز رسانه‌های دشمن بر مشکلات خوزستان است؛ بی انصافی است که به خدمات نظام اسلامی به خوزستان نپردازیم.

 

وی خاطر نشان کرد: پروژه آبرسانی غدیر بزرگترین پروژه در طول تاریخ کشور بوده و اصلاح شبکه فاضلاب اهواز نیز پروژه بزرگی است اما متاسفانه به محض سیل، تمام اخبار منفی برجسته می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون بخش از تولیدات رسانه‌های غربی روی ایران و بخشی دیگر ویژه خوزستان است عنوان کرد: خط عملیات روانی برای خوزستان خط ویژه‌ای است و آنها تلاش می‌کنند، بزرگترین خدمات نظام در این استان شهیدپرور را نادیده بگیرند.

 

مسئول روابط عمومی سپاه با بیان اینکه انتظار جمهوری اسلامی از رسانه‌های خوزستان به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها است تاکید کرد: رسانه نباید جایی برای دعواهای سیاسی باشد اگرچه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما نباید کاری کنیم که دشمن شاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گاهی شاهد همنوایی صدای برخی از رسانه‌های داخلی با دشمن هستیم که این موضوع بسیار نگران‌کننده است اذعان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی به ویژه بعد از دفاع مقدس توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته که نیازمند نقش‌آفرینی رسانه‌ها در تبیین و ترسیم واقعی و منطقی آن است.

 

سردار شریف با اشاره به تلاش‌های مستمر دشمن و امپراتوری رسانه‌ای سلطه و صهیونیسم در وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیات خوزستان و کم اهمیت جلوه دادن خدمات جمهوری اسلامی ایران به این استان ادامه داد: پادزهر عملیات روانی و هجمه‌های رسانه‌ای و سیاه‌نمایی دشمن نسبت به کارکردهای نظام در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و پیشرفت خوزستان، تمرکز رسانه‌ها به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم و شناختی دشمن به تبیین و ترسیم دقیق و همه‌جانبه خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی بیش از چهار دهه اخیر در این استان است.

 

وی با گلایه از برخی غفلت‌های رسانه‌ای در این عرصه گفت: خبرنگاران پیشران اصلی برای تضمین موفقیت رسانه‌ها در ترسیم و ارائه خدمات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نظام به افکار عمومی و مردم خوزستان بوده و انتظار می‌رود با همت و تلاش درخور و متناسب با رسالت حرفه‌ای خود و توجه بیش از پیش به الزامات اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دقیق، عمیق و موثر، راهبرد امیدافزایی به جامعه را همواره در دستور کار خود قرار دهند و با تسلط بر زبان‌های عربی و انگلیسی و تولید اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای به زبان‌های مختلف، نقشه سیاه‌نمایی رسانه‌های بیگانه از وضعیت استان به ویژه رسانه‌هایی که از آل‌سعود ارتزاق می‌کنند را ابتر و ناکام گذارند.

 

سخنگوی سپاه پاسداران در پایان حساسیت و تمرکز امپراطوری رسانه‌ای سلطه نسبت به حوادث و رخدادهای خوزستان را معنادار توصیف کرد و با تاکید بر لزوم توانمند شدن اصحاب رسانه به علم، فناوری و قواعد و شیوه های نوین تخصصی و حرفه ای برای رویارویی قدرتمند و موفق برابر این موضوع یاد آور شد: تسلط خبرنگاران بر گزاره‌های نافذ و ارزش‌های خبری در مقیاس ملی می‌تواند آنها را برای تولید و انتشار اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای مفید، قوی و هوشمندانه از حوادث و رخدادهای محیط مسئولیت و خدمت برای مخاطبان خود توانمند سازد.

 

«حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد» نیز با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه خاطر نشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب صدای تبلیغات بلندتر از سلاح اتمی و خطرناک تر از سلاح هسته‌ای است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وظایف خبرنگاران بیان کرد: وظیفه اول خبرنگاران نقد و نظارت است البته نقد با تخریب متفاوت است و فرد منتقد باید با عیارسنجی نقاط قوت و ضعف را در نظر بگیرد تا از این طریق نقاط دارای مشکل ریشه‌یابی شود.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه در تخریب کردن تمام امتیازات نادیده گرفته می‌شود عنوان کرد: رسالت خبرنگاران باید در جهت امیدبخشی به جامعه و مردم و برجسته کردن نقاط قوت باشد.

 

وی با بیان اینکه نباید امتیازات مثبت دولت را نادیده گرفت تصریح کرد: امروزه دشمن تلاش می‌کند نقات برجسته دولت را نادیده بگیرد که باید گفت برای قرار گرفتن دولت در جایگاه واقعی زمان لازم است اما با توکل به خدا تاکنون امتیازات زیادی را کسب کرده است.

 

کد خبر 1205186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha