رسمیت بخشیدن بیشتر به نقش دانشگاه فرهنگیان مورد توجه باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینمکه دانشگاه فرهنگیان باید زیر چتر وزارت علوم قرار گیرد،گفت: رسمیت بخشیدن بیشتر به نقش دانشگاه فرهنگیان مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۲مرداد) در نشست با «لطف‌الله مهدوی» رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مازندران با بیان اینکه واژه تربیت معلم بار مسئولیتی آینده نگرانه خوبی را همراه خود دارد، اظهار کرد: معلم از مدرس دانشگاه مهمتر است و حساس تر و منشاء اثرتر است چرا که با مخاطبین و کسانی سر و کار دارد که هنوز مواد خام هستند و باید ساخته شوند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه نگرش جامعه و مسئولین به عکس است و به استاد اهمیت بیشتری می دهند تا به معلم، افزود: معلم وظیفه سنگین تری برعهده دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید وزارت علومی شود و به معلمین شخصیت و بها داده شود، ادامه داد: تقویت کرامت نفس معلمین در دانش آموزان اثر خوبی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه کسی که خود کم بینی دارد دیگران از شر آن فرد درامان نخواهند بود، گفت: هرچه عزت نفس معلمین را افزایش دهیم اثرات خوبی بین دانش آموزان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کادر و هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نمی شود با حق التدریس تامین کرد، افزود: طی چهارسال باید آموزش و تربیت دینی معلمین در دستور کار مدرسین دانشگاه فرهنگیان باشد.

 

وی تاکید کرد: رسمیت بخشیدن بیشتر به نقش دانشگاه فرهنگیان مورد توجه باشد.

کد خبر 1205188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha