۴۰ نقطه مستعد حادثه‌خیز در سطح شهر سمنان / شهرداری سمنان پیگیر جدی طرح پایتخت کتاب است

مرتضی نژاد با اشاره به اینکه ۴۰ نقطه مستعد حادثه‌خیز در سطح شهر سمنان وجود داشته است گفت: شهرداری سمنان نسبت به رفع این نقاط اقدام کرده است.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ سید «علی مرتضی نژاد» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۶ نقطه حادثه‌خیز از سوی شورای ترافیک از سال ۱۳۹۸ تا کنون به شهرداری سمنان اعلام‌شده است گفت:  ۲۲ نقطه از این تعداد رفع نقص شده است.

 

شهردار سمنان با اشاره به ۴۰ نقطه مستعد حادثه‌خیز در سطح شهر سمنان وجود داشته است اظهارداشت: شهرداری سمنان نسبت به رفع آن اقدام کرده است.

 

وی با اشاره به فعالیت واقدامات شهرداری سمنان از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا به امروز گفت: پروژه پل شهرک روزیه سمنان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اصلی و مهم در دست اقدام شهرداری سمنان است.

 

مرتضی نژاد روند عملیاتی احداث این پل  را در طول ۹ ماه گذشته ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی اعلام واظهارامیدواری کرد: این پل تا ۲۲بهمن ماه سالجاری به بهره برداری وافتتاح برسد.

 

شهردار سمنان افتتاح این تقاطع غیر هم‌سطح را مهم ارزیابی کرد وافزود: حجم زیادی از بار ترافیکی این نقطه از شهر با افتتاح پل شهرک روزیه کاسته و عبور و مرور مردم آسان‌ترمی شود، اما با توجه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن و ساخت ۹۵۰ واحد در ۱۲.۶ هکتار زمین، این پل نیز کفایت نمی‌کند.

 

وی افزود: به همین دلیل، احداث پل امام حسن (ع) که به جاده آب گرم دسترسی دارد و راه به روزیه را آسان می‌کند، سرعت گرفت و اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مرتضی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری سمنان جلساتی با مشاور فنی این پل دارد اضافه کرد: در صورت متقاعدشدن اعضای شورای اسلامی شهر سمنان روند عملیاتی احداث پل شهرک روزیه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

شهردار سمنان گفت: اگر در غرب شهرک روزیه و محل اجرای طرح اقدام ملی مسکن، موضوع جمع‌آوری آب‌های سطحی انجام نشود مشکل زیادی به وجود می‌آید، هر وقت این مشکل حل شود، عملیات عمرانی این شهرک نیز آغاز می‌شود.

 

مرتضی نژاد با اشاره به اینکه  افتتاح و بهره‌برداری ۴۵ پروژه شهرداری سمنان برای هفته دولت سال جاری پیش بینی شده است اظهارداشت: تمام تلاش ها برای افتتاح تمامی این پروژه‌ها در هفته دولت شده وبه هردلیلی اگر پروژه‌ای در این هفته افتتاح نشود؛ قطعاً در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرارخواهد گرفت.

 

شهردار سمنان با اشاره به اینکه نردبان بلند آتش‌نشانی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور بود اظهارداشت: با پیگیری‌ها تخصیص یافت و تا دهه فجر به سمنان می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: این نردبان ۳۲ متر ارتفاع دارد و ۳۰ متر نیز ارتفاع آبرسانی آن است  یعنی تا ارتفاع ۶۲ متر را خدمات‌رسانی می‌کند.

 

مرتضی نژاد افزود : به دلیل تخصیص این نردبان، مصوبه بلندمرتبه سازی نیز تصویب شد و اکنون احداث ساختمان ۱۵ طبقه هم مجاز است.

 

شهردار سمنان با اشاره به اینکه افراد دارای ویلچیر توانایی استفاده از اتوبوس شهری نداشتند اظهارداشت: به همین دلیل یک اتوبوس مخصوص ویلچیر خریداری شد و هفته دولت فعالیتش آغاز می‌شود و این اتوبوس به منظور سرویس مدرسه کودکان استثنایی نیز به صورت رایگان استفاده خواهد شد.

 

شهردار سمنان درادامه به احداث جاده سیلو این شهر که این طرح را همچون استخوانی در گلو مانده عنوان کردوافزود: طول این جاده ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند و کار جدول‌گذاری در این جاده به پایان رسیده و در روزهای آینده نسبت به آسفالت و بحث تأمین روشنایی این جاده اقدام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه شهرداری سمنان برای همه طرح‌های عمرانی خود فیبر نوری نیز تعریف می‌کند افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ متر فیبر نوری برای جاده سیلو انجام می‌شود.

 

مرتضی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری سمنان از سال ۱۳۹۴ تا پایان سال گذشته مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای دوربین‌های سطح شهر سمنان هزینه کرده است اظهارداشت: این بدین معناست که هرساله بیش از یک میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌شود.

 

شهردار سمنان با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته شهرداری سمنان ۲ میلیارد و ۸۰۰ تومان برای دوربین‌های سطح شهر سمنان هزینه کرده است افزود: در حال حاضر هشت دوربین تردد، ۶ دوربین سطح تخلف و ۴۳ دوربین پایش تصویر در سطح شهر سمنان وجود دارد.

 

وی از هزینه کردن شهرداری سمنان هزینه طرح های عمرانی از ابتدا تا ۲۰ مردادماه سال جاری، ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کردوافزود: دراین مدت درآمد شهرداری سمنان ۱۲۷ میلیارد تومان بود.

 

مرتضی نژاد با اشاره به اینکه در سال ۹۵ طرح تفصیلی شهر سمنان با حضور مشاور تعیین شد اظهارداشت: اما مصوب نشد  وهنوز درگیر دادگاه بوده و اکنون مشاور پیشرفت خوبی داشته و طرح تفصیلی جدید تا بهمن ۱۴۰۱ نهایی می‌شود.

 

شهردار سمنان ابراز داشت: طرح مجتمع تجاری امام حسین (ع)، پل زاوقان، آتش نشانی مسکن مهر، مجتمع تجاری خیابان آیت الله عالمی، تعریض خیابان بالای مصلی و  سوله پارک کومش که ۵۰ درصد پیشرفت داشته از مهمترین طرح‌های شهرداری سمنان است.

 

وی وصول درآمد پایدار شهرداری را از دیگر اموری دانست که در این مجموعه با جدیت دنبال می‌شود ودراین خصوص گفت: تا این امر محقق نشود کار اقتصادی و عمرانی و ساخت‌وساز جدید شهری در سمنان اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین این درآمد باید حتماً وصول شود.

 

مرتضی نژاد با اشاره به پیش‌بینی ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد از محل فروش اموال غیرمنقول در سمنان گفت: من با فروش خانه برای تامین مالی شهرداری مخالف هستم زیرا این خانه‌ها سرمایه شهر است و برای تامین مالی باید درآمد پایدار رقم بخورد.

 

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان طلب شهرداری سمنان از ادارات این شهر تا پایان سال ۱۳۸۸ است که در حال به‌روزرسانی این موضوع هستیم.

 

وی با بیان اینکه از زمان تصدی سمت شهرداری این دوره تا کنون ۱۶۷ میلیارد تومان بدهی شهرداری سمنان به پیمانکاران پرداخت شد افزود: پیمانکاران هم‌زمان دوباره نسیه برای شهرداری کار کردند.

 

مرتضی نژاد تعداد کل کارکنان شهرداری سمنان را درحال حاضر یک هزار و ۵۱۷ نفرذکر کردوافزود : به‌کارگیری افراد با سفارش و پارتی‌بازی خط قرمز ما در شهرداری سمنان است و در حال حاضر تحت هیچ شرایطی قصد اضافه کردن نیروی انسانی به مجموعه شهرداری سمنان را نداریم.

 

شهردار سمنان بیان کرد: شهرداری سمنان ۱۹ خانه تاریخی دارد گفت: طی مذاکره با معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، تعدادی از این خانه‌ها برای ایجاد «خانه خلاق» در راستای شعار سال انتخاب می‌شود.

 

وی با اشاره به تشکیل ۱۳۹ پرونده مربوط به خانواده ایثارگران تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: تعیین تکلیف تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران با جدیت در دستور کار قرار دارد.

 

مرتضی نژاد از پیگیری جدی برای کسب عنوان پایتخت کتاب برای سمنان خبر داد  وافزود: سمنان سال گذشته با فعالیت های خوبی که صورت گرفت در لب مرز دریافت این عنوان بود و امسال در تلاش هستیم تا عنوان پایتخت کتاب را برای سمنان کسبی کنیم.

 

شهردار سمنان با اشاره به  پیگیری این موضوع با کمک فرمانداری سمناناظهارداشت: در این خصوص مذاکراتی با فرماندار سمنان نیز صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه به صورت جدی پای این کار هستیم و تلاش داریم این عنوان امسال به سمنان برسد افزود: جلسات متعددی با دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتاب خوانی داشته ایم و این روند را در قالب فعالیت های مشترک ادامه خواهیم داد.

 

شهردار سمنان تصریح کرد: سمنان سال گذشته با تلاش ها و همکاری دستگاههای مختلف فرهنگی و ارائه ۲۰ طرح ابتکاری و خلاقانه موفق شد در زمره شهرهای خلاق کتاب در کشور قرار گیرد.

 

کد خبر 1205199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha