شکوه اربعین در مردمی بودن آن تجلی می یابد/ عملکرد سمن ها در ایلام رضایت بخش است

بهرام نیا با بیان اینکه هر کجا کار را به مردم واگذار کرده‌ایم در آن امور موفق بوده‌ایم، گفت: سازمان های مردم نهاد در امور اربعین مشارکت گسترده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۲۲ مرداد) در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد استان و شهرستان های تابعه، با اشاره به این مهم که در قرآن کریم به صورت مکرر بر واگذاری امور مردم به دست مردم تاکید شده است، اظهار کرد: هر کجا کار را به مردم واگذار کرده‌ایم در آن امور موفق بوده‌ایم.

 

« حسن بهرام نیا» در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری امور به مردم، گفت: در این اصل قانون اساسی به صراحت به واگذاری امور به مردم تاکید شده است که قطعا نتیجه این مهم به نفع جامعه و مردم است.

 

وی  تصریح کرد: در این راستا ۵۲۵ سازمان‌مردم نهاد در ایلام در حوزه های مختلف با توجه اشتیاق و علاقه اجتماعی و فرهنگی در بخش های محیط زیست و منابع طبیعی، ورزش و جوانان، بهزیستی و ... سایر حوزه ها فعالیت دارند.

 

بهرام‌نیا با اشاره نقش و فعالیت سمن ها در ایلام گفت: از نظر کمی و کیفی عملکرد این تشکل ها رضایت بخش و مطلوب است.

 

وی با اشاره به نقش اثر گذار سمن ها در جامعه گفت: امروز حفظ محیط‌زیست، منابع طبیعی و خدادادی توسط مردم طبیعت دوست بدون هیچ حق و حقوقی در قالب سمن های سازمان یافته صورت می گیرد.

 

استاندار ایلام با اشاره به ایجاد آبشخور توسط سمن ها در طبیعت، گفت: ایجاد آبشخور در طبیعت الهام بخش، خدا پسندانه و انسان دوستانه است که این اقدام یکی از مصادیق کارهای ارزشمند نهاد ها و سمن ها است.

 

وی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت سمن ها در همه عرصه شد و ابراز کرد: همه فرمانداران از برنامه ها و راهکارهای سازمانهای مردم نهاد استفاده کنند.

 

استاندار ایلام در ادامه خواستار ورود و مشارکت گسترده سمن ها در امور اربعین شد و  افزود: شکوه بیشتر هر ساله محرم به دلیل مردمی بودن آن است که نیاز است در اربعین هم مردم و سمن ها حضوری پر شکوه و فعال داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شکوه اربعین در مردمی بودن آن تجلی می یابد، گفت: مسئولان استان بایست در جهت مشارکت هرچه بیشتر مردم در امور اربعین تلاش کنند.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: سمن ها افتخار استان هستند و ما به عنوان کارگزاران دولت از ظرفیت آنان برای خدمت به جامعه بهره خواهیم گرفت که مصداق بارز آن در اربعین خواهد بود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست از سمن های فعال و موفق استان توسط استاندار ایلام و مجموعه مسئولان استانی تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1205226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha