۴۴ کارگاه آموزشی  در حوزه  تاسیسات فنی ساختمان پذیرای افراد جویای کار هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: ما تاکنون ۴۴ کارگاه آموزشی در کل استان داریم که در حوزه تاسیسات فنی ساختمان مثل برق، لوله کشی، تاسیسات بهداشتی، مکانیکی، صنایع چوب، کابینت سازی، ام دی اف و نقشه برداری، پذایرای افراد جویای کار هستند.

«جلیل شهریاری» مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: استان سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور شناخته شده و رشد جمعیتی آن، نسبت به سایر استان ها بیشتر است؛ از طرفی بسترهای صنعتی آنچنان گسترده ای در استان نداریم اما یک بستر بسیار مهم و ارزشمند در حوزه صنعت ساختمان و مشاغل مرتبط با این صنعت داریم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه حوزه صنعت ساختمان یک حوزه شغلی بسیار گسترده ای را به خود جذب می کند اظهار داشت: این حوزه ۵ ویژگی مطلوب دارد؛ یک اینکه مشاغل این حوزه سرمایه بری کمی دارد و به مغازه و استقرار در یک مکان مشخص نیاز ندارد. دوم اینکه درآمد کافی دارد چون قابلیت توسعه دارد و شخصی که وارد این حوزه می شود کم کم می تواند تبدیل به یک پیمان کار شود و خلاصه این که محدودیت ندارد.

 

وی افزود: سومین ویژگی این حوزه این است که برای طیف های مختلف جامعه از کارگر گرفته تا فارغ التحصیل دانشگاه، اشتغال ایجاد می کند. ویژگی چهارم نیاز همیشگی جامعه به این صنعت است، این صنعت هیچ وقت از بین نمی رود و تا زمانی که رشد جمعیت داشته باشیم، صنعت ساختمان سازی هم ادامه دارد.

 

شهریاری گستردگی فراوان فرصت های شغلی را ویژگی پنجم صنعت ساختمان برشمرد و گفت: هم اکنون در استان ۱۸ هزار خانه در نهضت ملی مسکن در حال ساخت است؛ طبق استانداردهایی که در این زمینه شناسایی شده به ازای هر ۵۰ مترمربع تقریبا یک نفر مشغول به کار می شود.

 

وی ادامه داد: ما تاکنون ۴۴ کارگاه آموزشی در کل استان داریم که پذیرای افراد هستند در حوزه تاسیسات فنی ساختمان مثل برق، لوله کشی، جوشکاری، تاسیسات بهداشتی، مکانیکی، صنایع چوب، کابینت سازی، ام دی اف، نقشه برداری و غیره؛ این ها رشته هایی است که زیرشاخه دارد و می تواند بدون سرمایه زیاد، یک صنعت گسترده شغلی ایجاد کند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با تاکید بر اینکه جوانان به این حوزه که گستردگی و درآمد کافی دارد ورود کنند یادآور شد: افراد می توانند در کارگاه های ما آموزش لازم را ببینند و به حوزه شغلی گسترده ای که پیش روی ماست معرفی بشوند چرا که اکثر پیمانکاران و افرادی که در کار تولید مسکن هستند همیشه به ما نیاز نیروی انسانی اعلام می کنند.

کد خبر 1205294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha