۷۰ گردشگر خارجی در آیین‌های عزاداری آستارا حضور یافتند

آب‌روشن گفت: ۷۰ گردشگر خارجی در دهه اول ماه محرم با حضور در بندر آستارا از آیین‌های مذهبی و معنوی این شهرستان در ماه قیام و خون بهره‌مند شدند.

«مجتبی آب‌روشن» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: در دهه اول ماه محرم امسال ۷۰ گردشگر خارجی با حضور در مناطق مختلف آستارا از آیین‌های مذهبی و معنوی این شهرستان در ماه حزن و اندوه بهره‌مند شدند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندر آستارا افزود: این تعداد گردشگر به صورت انفرادی در شهرستان آستارا حضور یافته و از آیین‌های ماه محرم آستارا بازدید کردند.

 

وی تصریح‌کرد: گردشگرانی که در ایام ماه محرم در آستارا حضور یافته و از برنامه‌ها و آیین‌های ماه محرم بهره‌مند شدند از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و ... بودند.

 

آب‌روشن با بیان‌اینکه قبل از شیوع کرونا، گردشگران خارجی زیادی در آیین‌ها و برنامه‌های ماه محرم آستارا حضور می‌یافتند، گفت: آمار حضور گردشگران خارجی به آستارا در ایام ماه محرم امسال به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده کاهش یافته و امیدواریم در سال‌های آینده با ریشه‌کنی و کنترل بیماری دوباره شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران در آیین‌‎ها و برنامه‌های ماه محرم در آستارا باشیم.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بندرآستارا با اشاره به اینکه در ماه محرم امسال همچنین گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور در این شهرستان حضور یافته و از آیین‌ها و برنامه‌های عزاداری آستارا در ماه قیام و خون بهره‌مند شدند،خاطرنشان‌کرد: هر ساله در ماه‌های محرم و صفر با توجه به برگزاری آیین‌ها و مراسم عزاداری خاص در این شهرستان و مرزی‌ بودن آستارا،  این شهرستان مقصد گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

کد خبر 1205387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha