تاکید دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر ساخت مستند شهید اصغر اسدی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام در ادامه سفر به این استان با خانواده شهید« علی اصغر اسدی» شهید شاخص کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در ادامه سفر «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان ایلام، وی با حضور در منزل شهید اصغر اسدی شهید شاخص کانون‌های فرهنگی فرهنگی و هنری مساجد، به مقام این شهید ادای احترام کرد و از خانواده ایشان تکریم و تجلیل کرد.

 

در این دیدار که صبح امروز یکشنبه 23 مرداد برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی دیگر از مسئولان استان ایلام حضور داشتند.

 

امامی در این دیدار ضمن تجلیل از فداکاری و شکیبایی خانواده شهیدان اسدی؛ خدمت به خانواده شهدا را یک وظیفه همگانی دانست و افزود: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی‌ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش‌های انسانی است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، تصریح کرد: نهادینه شدن روحیه ایثار و شهادت به عنوان بخشی مهمی از فرهنگ عمومی، کشور را در برابر انواع توطئه‌ها بیمه خواهد کرد.

 

وی در ادامه نیاز جامعه امروز را گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: در راستای انتقال این فرهنگ به نسل سوم انقلاب اسلامی، همه دست‌اندرکاران وظیفه مهمی را بر عهده دارند.

 

در این دیدار مصوب شد مستندی از زندگی و رشادت های  شهید« علی اصغر اسدی»  شهید شاخص کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تولید شود‌.

 

شهید اسدی از شهدای مین‌زدای استان است که با عضویت در قرارگاه پاکسازی مناطق آلوده به مین وابسته به سپاه پاسداران در مناطق مختلف استان و خارج از استان از جمله در استان های کردستان و آذربایجان غربی نقش مهمی ایفا می کرد.

 

شهید «علی اصغر اسدی» علاوه بر خدمت در مناطق جنگی در عرصه های فرهنگی نیز فعالیت های چشمگیری داشتند، آن شهید والامقام اولین موسس کانون فرهنگی و هنری در استان ایلام و روستای بانقلان بود که هم‌ اکنون این کانون از مراکز فعال استان در روستای بانقلان تبدیل شده است.

 

 گفتنی است شهید اسدی در بیست و یکم آبان ماه 1392 همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در حسین پاکسازی میادین مین در منطقه سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

کد خبر 1205431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha