«خبرنگار» سخنگوی حقیقی مردم/ ۴ ویژگی یک خبرنگار

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه خبرنگار سخنگوی حقیقی مردم است، گفت: خبرنگار باید از چهار ویژگی صداقت، شفافیت، نقد منصفانه و پرهیز از بیان اخبار نامفهوم برخوردار باشد چرا که خبرنگار حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان و مسئولان و مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «حسن صباغیان» امروز (23 مرداد) در همایش تجلیل از خبرنگاران شهرستان زیرکوه اظهار داشت: به لطف خدا یک عزم جهادی و قربة الی الله و همدلی بین مسئولین شهرستان زیرکوه شکل گرفته است.

 

امام جمعه زیرکوه با بیان اینکه خبرنگار باید چهار ویژگی داشته باشد، ادامه داد: اولین ویژگی این است که خبرش باید خبر جامع و کامل باشد و خبرنگار واقعی باید از بیان اخبار نامفهوم پرهیز کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: خبرنگار باید حتما صادق باشد و این صداقت قطعا معجزه می کند و شفاف بودن ویژگی سوم خبرنگار است و نسبت به همه مسئولین، شفافیت باید جزو اصول خبرنگاری باشد.

 

حجت الاسلام صباغیان در خصوص ویژگی چهارم خبرنگار گفت: نقد منصفانه و واقعی باعث رشد انسان می شود و انسان را بزرگ می کند و خبرنگار باید بی طرف باشد و نگاه خبرنگار نسبت به همه مردم و مسئولان باید عادلانه و بی‌طرفانه باشد.

 

امام جمعه زیرکوه با اشاره به اینکه خبرنگار حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان و مسئولان و مردم است، عنوان داشت: سخنگوی حقیقی مردم، خبرنگاران هستند و جامعه خبرنگاری یک رسالت سنگین و بزرگ انجام می دهند و جایگاه خبرنگاران جایگاه بسیار والایی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1205480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha